Det är ett ganska bra pris på det jobbet, hade min viffer inne på service och byte av drivpaket hos dom häromveckan. Så billigare kommer du nog inte undan om du inte gör jobbet själv.adrian_vg skrev:Är runt 2500kr ett normalpris för byte av drivpaket, dvs inkl fram- och bakdrev, kedja samt jobb?TheRocker skrev:2500:- inkl. moms och arbete hos Kenneths MC (Backaplan).
Kommer man billigare undan om man byter själv och måste skaffa ett kedjeverktyg också?
Drivpaketsbyte i GBG?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
Are you GOOD, or?!?

Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Känns inte som om kedje- och drevbyte är en komplicerad historia. Har aldrig gjort det, men tiden närmar sig att göra det på viffern tror jag. Tack iaf för hinten.H2SO4 skrev:Det är ett ganska bra pris på det jobbet, hade min viffer inne på service och byte av drivpaket hos dom häromveckan. Så billigare kommer du nog inte undan om du inte gör jobbet själv.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Nä det är egentligen inte så svårt. Bara att jag va lite lat och tänkte att dom kunde lika gärna göra jobbet när cykeln ändå va där, samt att dom nitade kedjelåset istället för att sätta dit ett clips-lås. Dom hängde visserligen inte på det värsta men heller inte det billigaste.adrian_vg skrev:Känns inte som om kedje- och drevbyte är en komplicerad historia. Har aldrig gjort det, men tiden närmar sig att göra det på viffern tror jag. Tack iaf för hinten.
Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Are you GOOD, or?!?

Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Menade inte att du inte kunde. Bara att jag tyckte att det inte verkade vara svårt. Förresten kom jag på att jag hade bytt drev tidigare, på min Suzuki K50 för ca 20+ år sen.H2SO4 skrev:Nä det är egentligen inte så svårt. Bara att jag va lite lat och tänkte att dom kunde lika gärna göra jobbet när cykeln ändå va där, samt att dom nitade kedjelåset istället för att sätta dit ett clips-lås. Dom hängde visserligen inte på det värsta men heller inte det billigaste.adrian_vg skrev:Känns inte som om kedje- och drevbyte är en komplicerad historia. Har aldrig gjort det, men tiden närmar sig att göra det på viffern tror jag. Tack iaf för hinten.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
===
===
Nä tog det inte så helleradrian_vg skrev:Menade inte att du inte kunde. Bara att jag tyckte att det inte verkade vara svårt. Förresten kom jag på att jag hade bytt drev tidigare, på min Suzuki K50 för ca 20+ år sen.

Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Are you GOOD, or?!?

Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*