Drivpaketsbyte i GBG?

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
H2SO4
Donator 2012

#16 Inlägg av H2SO4 »

adrian_vg skrev:
TheRocker skrev:2500:- inkl. moms och arbete hos Kenneths MC (Backaplan).
Är runt 2500kr ett normalpris för byte av drivpaket, dvs inkl fram- och bakdrev, kedja samt jobb?

Kommer man billigare undan om man byter själv och måste skaffa ett kedjeverktyg också?
Det är ett ganska bra pris på det jobbet, hade min viffer inne på service och byte av drivpaket hos dom häromveckan. Så billigare kommer du nog inte undan om du inte gör jobbet själv.
Are you GOOD, or?!? ;-)
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

H2SO4 skrev:Det är ett ganska bra pris på det jobbet, hade min viffer inne på service och byte av drivpaket hos dom häromveckan. Så billigare kommer du nog inte undan om du inte gör jobbet själv.
Känns inte som om kedje- och drevbyte är en komplicerad historia. Har aldrig gjort det, men tiden närmar sig att göra det på viffern tror jag. Tack iaf för hinten.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
H2SO4
Donator 2012

#18 Inlägg av H2SO4 »

adrian_vg skrev:Känns inte som om kedje- och drevbyte är en komplicerad historia. Har aldrig gjort det, men tiden närmar sig att göra det på viffern tror jag. Tack iaf för hinten.
Nä det är egentligen inte så svårt. Bara att jag va lite lat och tänkte att dom kunde lika gärna göra jobbet när cykeln ändå va där, samt att dom nitade kedjelåset istället för att sätta dit ett clips-lås. Dom hängde visserligen inte på det värsta men heller inte det billigaste.
Are you GOOD, or?!? ;-)
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

H2SO4 skrev:
adrian_vg skrev:Känns inte som om kedje- och drevbyte är en komplicerad historia. Har aldrig gjort det, men tiden närmar sig att göra det på viffern tror jag. Tack iaf för hinten.
Nä det är egentligen inte så svårt. Bara att jag va lite lat och tänkte att dom kunde lika gärna göra jobbet när cykeln ändå va där, samt att dom nitade kedjelåset istället för att sätta dit ett clips-lås. Dom hängde visserligen inte på det värsta men heller inte det billigaste.
Menade inte att du inte kunde. Bara att jag tyckte att det inte verkade vara svårt. Förresten kom jag på att jag hade bytt drev tidigare, på min Suzuki K50 för ca 20+ år sen. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
H2SO4
Donator 2012

#20 Inlägg av H2SO4 »

adrian_vg skrev:Menade inte att du inte kunde. Bara att jag tyckte att det inte verkade vara svårt. Förresten kom jag på att jag hade bytt drev tidigare, på min Suzuki K50 för ca 20+ år sen. ;-)
Nä tog det inte så heller :), bara påvisade att jag är lite lat emellanåt. Bytte iofs drivpaketet på min gamla gpz jag hade. Men den fick nöja sig med ett clipslås på kedjan.
Are you GOOD, or?!? ;-)
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*

Skriv svar