Blir inte varm - Termostatproblem?

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011

#16 Inlägg av Karlsson »

Jag bytte termostat förra året pga. att den gick för kall, men resultatet blev oförändrat. Det verkar som problemet är konstruktions betingat.
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
jeppes
Donator 2010

#17 Inlägg av jeppes »

Det känns ju lite fel när den knappt rör sig (tempen) men jag skiter nog i o byta termostat denna säsong pga alla åsikter om att den inte blir varmare så det blir nog bra.

Det e inte så att den går dåligt för den går skitbra.
*
*
*
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...

Bananolja
Medlem

#18 Inlägg av Bananolja »

jeppes skrev:Det känns ju lite fel när den knappt rör sig (tempen) men jag skiter nog i o byta termostat denna säsong pga alla åsikter om att den inte blir varmare så det blir nog bra.

Det e inte så att den går dåligt för den går skitbra.
Har precis samma problem med min 94a, trodde det var fel på tempmätaren men igår när jag körde i kö så steg tempen till mitten av mätaren men skönk snabbt igen när jag fick upp farten. Det är ju inte bra att köra runt med kall motor eftersom oljan inte kommer upp i temperatur, men här verkar det vara svårt att få svar på om det är normalt eller om termostaten hängt sig. Min har gått lite, bara 2500 så d kan vara så att den korroderat o fastnat. Får se hur jag gör...

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

Qwerty skrev:Det flesta hojar visar låg temp så här på våren. Men stiger tempen när du står still och fläkten går så skulle inte jag bry mej.
Det flesta hojar har även en tendens att tempmätaren ligger bara precis ovan botten vid normalkörning.
Urbra info! Var lite orolig för min viffer på tråden http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=1426.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Slipsten
Donator 2009

#20 Inlägg av Slipsten »

Tänkte bara tipsa er med analoga mätare om ett annat forumsinlägg (inte meningen att synda och läsa på andra forum :) )

Inlägg #16 har tagit bilder på hur mätaren ligger i genom att ersätta termostaten med resistanser som motsvarar viss temp.
Mycket illustrativt

http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=48026
VFR800 VTEC -02

Skriv svar