Du kan inte slita dig härifrånsimpa skrev:Jag föredrar Clymer, upplever att dom är mer logiska än Haynes.
Mekböcker köps med fördel hos adlibris.se
Korta leveranstider och hyfsade priser!

Kul att se dig här igen, hur funkar det med Bandit?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Bra tips!tersan skrev:Jag har oftast köpt böcker från England. De har ingen moms på böcker, så om pundet står i en bra kurs lönar det sig trots fraktkostnaden.
Liten korrigering bara från en som följer valutakurser dagligen... pundet står just nu riktigt lågt. Under 12 kr, det var inte så länge sen det stod i över 14...adrian_vg skrev:Bra tips!tersan skrev:Jag har oftast köpt böcker från England. De har ingen moms på böcker, så om pundet står i en bra kurs lönar det sig trots fraktkostnaden.
ANnars bör man (om man kan) köpa från nåt land som har lägre moms än vad Sverige har (vilket i sig inte är helt omöjligt att hitta jämförelsevis...). Detta eftersom om moms läggs på i inköpslandet kommer inte momsen att läggas till i Sverige-tullen; det är nån eu-lag om jag inte minns helt fel.
Pundet står dock högt just nu. Kollade efter lite pryttlar på amazon.co.uk och blev alldeles ställd av priserna, på ett negativt sätt alltså.
Kollade för några veckor sen. En cd jag ville ha skulle gå på 300kr ex frakt(!). Därav min tro att pundet stod högt. Kollade fler cd-skivor bara för att se att de om det var just denna handlare på Amazon som var helt bäng i prissättningen, men det visade att andra också hade ovanligt höga priser.tersan skrev:Liten korrigering bara från en som följer valutakurser dagligen... pundet står just nu riktigt lågt. Under 12 kr, det var inte så länge sen det stod i över 14...
Angående momsen så är det korrekt. Handlar man inom EU så är det ursprungslandets moms som gäller, såvida man inte är näringsidkare.