Dubbla halvljus?

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
S3
Donator 2008

#16 Inlägg av S3 »

ville bara säga att bilprovningen här i Sundsvall inte påpekade något alls när jag besiktade min VFR 750 -94 förra våren, utan att koppla ur lampa nr 2.
Jag gjorde en lika dan bygling som Kennet gjort samt en extra för att få dubbla positions ljus. Bytte sedan till xenon lookalike H4 samt "vita" positions ljus.

Och JA ljusbilden är betydligt bättre framför allt fram på höstkanten´
Blev dessutom snyggt som fan enl mig själv :D

Positions ljusen som är tända på min avatarbild

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008

#17 Inlägg av PerJohan »

S3 skrev:ville bara säga att bilprovningen här i Sundsvall inte påpekade något alls när jag besiktade min VFR 750 -94 förra våren, utan att koppla ur lampa nr 2.
Jag gjorde en lika dan bygling som Kennet gjort samt en extra för att få dubbla positions ljus. Bytte sedan till xenon lookalike H4 samt "vita" positions ljus.

Och JA ljusbilden är betydligt bättre framför allt fram på höstkanten´
Blev dessutom snyggt som fan enl mig själv :D

Positions ljusen som är tända på min avatarbild
Dessa xenon lookalike och vita positionsljus är såna som går att hitta ungefär överallt? Som biltema eller vart som i stort sett, eller har du hittat nåt extraspännandeutöverdetvanliga? För det såg snyggt ut på avataren, blev sugen själv nu..hehe
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
S3
Donator 2008

#18 Inlägg av S3 »

PerJohan skrev: Dessa xenon lookalike och vita positionsljus är såna som går att hitta ungefär överallt? Som biltema eller vart som i stort sett, eller har du hittat nåt extraspännandeutöverdetvanliga? För det såg snyggt ut på avataren, blev sugen själv nu..hehe
Jag köpte mina på Bildetaljer (Autoexperten) Här i Sundsvall. Har för mig jag gav 29:-/st för positionsljusen och 299:-/par för H4'orna

Personligen skulle jag inte köpa lampor a'la Biltema då jag har dålig erfarenhet av dessa.

Bara modda på :D Lägg gärna upp bilder så vi får se hur det blev
VFR 750 -94 RC36

"Speed doesn't kill, it's the sudden loss of it that does"

Användarvisningsbild
S3
Donator 2008

#19 Inlägg av S3 »

Så här såg det ut före och efter jag bytte till xenon lookalike, gjorde det samtidigt som jag fixade dubbla halvljus.
"Gult" sken = original
Blev grym skillnad på ljuset tycker jag

Bild
VFR 750 -94 RC36

"Speed doesn't kill, it's the sudden loss of it that does"

Skriv svar