Hej
För cirka 6år sen postade jag en tråd och en guide om mitt statorhaveri. Hittils funkar den fint. Även att jag vet att den gått varm sen jag undersökte den vid första oljebytet.
Nu har kontakterna brunnit upp istället.
För alla er som har samma modell!. Gör inte som jag och glöm att rengöra/undersöka kontakten. Det verkar lätt bli korrosion eller liknande där och sen börjar strömmen krypa och hela kontakten smälter.
Min lösning blev Wago 221 klämmor som man har i eldosor i huset. Dom klarar 32A och sitter stenhårt med sin självlåsande klämma. Har kört vulk och eltejp runt varje klämma. Verkligen inte snyggt men det funkar och kommer nog hålla länge.
Delar med mig av lite bilder nedan.
Ha de gott!
BILDER: https://www.dropbox.com/sh/1j37kyzw1fe4 ... NfZKa?dl=0
VFR 800 Statorkontakt brunnen
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
VFR 800 Statorkontakt brunnen
VFR 800 VTEC 2006 Xenon PC5 | VFR 750 1991 - Såld
Re: VFR 800 Statorkontakt brunnen
Hade samma problem med att kontaktstycket smälte (var väldigt smutsigt/kletigt däri) och jag blev stående på en väldigt trafikerad motorväg med noll vägren...
Jag klippte kablarna och lödde ihop dem istället. Har hittills fungerat bra.

Jag klippte kablarna och lödde ihop dem istället. Har hittills fungerat bra.
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*