Jaha, ihopsatt och klar men tyvärr inga bilder
Lite slappt, jag vet, men om någon har frågor kan jag gärna berätta, fråga här isåfall så alla får kunskapen.
En kort summering kan jag i alla fall göra.
I det stora hela var det inga större svårigheter och man kunde säkert gjort det fortare men jag valde att göra ren hela svingen och drivpaketet vilket tog den största delen av tiden och dessutom gjorde att jag inte orkade kladda ner kameran.
Jag följde verkstadshandboken (den nedladdningsbara) och end kruxet är väl att man måste bläddra lite fram och tillbaka.
Jag började med att ta bort hjulet
Läser man sedan handboken kan man bar ta bort stötdämparen. Det som inte stod i det kapitlet var att avgassystemet måste bort först

, det kan man iofs lista ut genom att titta lite men när jag först läste handboken lät det så himla enkelt:evil:
Med det borta skruvar man sen isär länken mellan svingen och dämparen.
TIPS palla under svingen i bakkant så går det lätt att få bort hela länkpaketet.
Lossa sedan tank i fram och bakkant, lyft i bakkant och skruva bort toppen av dämparen.
Byt dämpare och skruva ihop igen. Klart!!!
Det som kan vara lite knöligt är packningen mellan rören på avgassystemet, bäst är att försöka vidga röret så dom "lätt" går i, sätt sedan fast främre rören först, OBS dock inte skruven undertill, sätt sedan packningarna på de två mellanrören, stick ner dom i resten av systemet och fäst sedan vid cylinderutblåsen.Skruva inte åt någon av skruvarna än utan fäst skruven undertill först och dra sedan åt vid cylinderutblåsen.
Saker jag glömde som är bra att fixa innan. Köp packningar till avgassystemet innan ni börjar. Det är packningar för infästning vid cylinderutblåsen samt 2 packningar för avgasrören bak. Där går det 2 separata rör från utblåset till resten av avgassystemet. I dom rören skall man ha en packning för att få det tätt.
Mitt problem var att jag var sent ut och jag ville verkligen köra i helgen.
Nåja, jag beställde packningarna på Honda City i Väsby, dom hade dom inte hemma men la en beställning, med lite tur skulle dom vara här nästa dag (fredag!). Jag är nu den som inte chansar, vil jag köra så vill jag, ringer Hela Hojen och jodå, dom har packningarna på hyllan. Åker dit på studsd (torsdag) och köper. Väl hemma, FEL j*vla storlek
Fredag: åker til Hela Hojen på lunchen och får samtidigt SMS från Honda att mina packningar kommit, YES! Nå, Hela Hojen hade rätt packning på hyllan så nu tog jag det säkra före det osäkra och köpte dom även om grejorna skulle ligga i Väsby.
Efter jobbet åker jag så till Honda, hämtar packningarna och sen hem.
Tror ni inte att jag fått FEL j*vla packning från Honda också!
Så, som tur var hade jag i alla fall en uppsättning som var rätt.´
Så på tre försök fick handlarna 1 rätt, och då var det mekarna jag pratade med!!! Uselt!
Ja, det var det hela. Som sagt fråga om det är något.