Helt rätt, om det inte är part 5 som är den som kan spricka. (Allt kan svetsas, i princip) som är trasig. så är det parts 15, 7, 6, och 3 som vanligtvis är bovarna i dramat.Thomas71 skrev:Ah, där ser man. Alltid lär man sig något nyttblacken skrev:Nej, den kallas för kopplingskåpan eller höger motorkåpa, vikket som, utan syftar på själva huset (den runda meckatjofräsen med en massa kryptiska detaljer både på och omkring den, innanför kopplingskåpan) som startkopplingsmekanismen sitter i. Den kan spricka, (går att svetsa) eller så är ingreppsrullarna med fjädrar dåliga, eller så är själva "röret" som rullarna löper emot slitet, dom finns att tjacka lite här och var. Kolla dom i första hand, skulle huset vara spräckt så kan du svetsa det. Du måste demontera kopplingskåpan för att kunna inspektera starmotortjofräsmeckeriet.
Om det är rulleriet som dribblar så brukar det vanligast bli svårt att starta när den (knarren) är kall, är det en spricka så spelar det ingen större roll när den släpper, utan kan bli lite hur som helst, fast oftare, vanligtvis.
Har jag rätt när jag tror att du menar nummer 5 här: https://www.partssweden.se/honda-vfr750 ... ing-clutch ?
Är det den du menar så har jag läst att vissa säger att man kan svetsa den medan andra säger man inte kan. Men skulle den paja helt så lär man ju inte förlora något på att prova ändå
Som sagt så går hojen bra nu så det får i så fall bli ett vinterprojekt att dela och kolla hur det ser ut. Tackar så mycket för tipsen och informationen
Svårtstartad 86:a. Startmotorkopplingen
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Svårtstartad 86:a. Startmotorkopplingen
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Svårtstartad 86:a. Startmotorkopplingen
Tusen Tack! Då vet jag vad jag ska kolla efter om problemen återkommerblacken skrev:Helt rätt, om det inte är part 5 som är den som kan spricka. (Allt kan svetsas, i princip) som är trasig. så är det parts 15, 7, 6, och 3 som vanligtvis är bovarna i dramat.Thomas71 skrev:Ah, där ser man. Alltid lär man sig något nyttblacken skrev:Nej, den kallas för kopplingskåpan eller höger motorkåpa, vikket som, utan syftar på själva huset (den runda meckatjofräsen med en massa kryptiska detaljer både på och omkring den, innanför kopplingskåpan) som startkopplingsmekanismen sitter i. Den kan spricka, (går att svetsa) eller så är ingreppsrullarna med fjädrar dåliga, eller så är själva "röret" som rullarna löper emot slitet, dom finns att tjacka lite här och var. Kolla dom i första hand, skulle huset vara spräckt så kan du svetsa det. Du måste demontera kopplingskåpan för att kunna inspektera starmotortjofräsmeckeriet.
Om det är rulleriet som dribblar så brukar det vanligast bli svårt att starta när den (knarren) är kall, är det en spricka så spelar det ingen större roll när den släpper, utan kan bli lite hur som helst, fast oftare, vanligtvis.
Har jag rätt när jag tror att du menar nummer 5 här: https://www.partssweden.se/honda-vfr750 ... ing-clutch ?
Är det den du menar så har jag läst att vissa säger att man kan svetsa den medan andra säger man inte kan. Men skulle den paja helt så lär man ju inte förlora något på att prova ändå
Som sagt så går hojen bra nu så det får i så fall bli ett vinterprojekt att dela och kolla hur det ser ut. Tackar så mycket för tipsen och informationen

Re: Svårtstartad 86:a. Startmotorkopplingen
Precis, för min del var det nr 5 som var sprucken.