Hej
Har en M6-gänga i aluminium som havererat. Skaffade ett M6-kit som heter V-coil på Swedol.
http://www.swedol.se/insatsgangor-v-coil-sats.html
I kitet finns borr, gängtapp, inskruvningsverktyg, gänginsatser och en dorn.
Är det något speciellt att tänka på eller det är bara att borra, gänga, dra i gänginsatsen och bryta av tappen?
Man får ju bara en chans att lyckas, sen är det skit...
Havererade gängor
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Havererade gängor
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Havererade gängor
Är vad jag läst mig till iaf.
Är det samma sorts kit som finns på Biltema?
Är det samma sorts kit som finns på Biltema?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Havererade gängor
Jag har inte koll på vad Biltemas erbjuder för insatsgängor.adrian_vg skrev:Är det samma sorts kit som finns på Biltema?
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2139
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Havererade gängor
Var bara lugn och metodisk, ev, smörja / kylning i aluminium går bra med rödsprit, och gärna lite loctite vid monteringen så det sitter kvar sen om det är ett ställe som det ska skruvas i och ur.
T.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: Havererade gängor
Ja, det är en skruv som ska lossas vid varje oljebyte. Att låsa fast insatsen på plats med Loctite är nog en god idé. Just nu sitter den på plats och det funkar så det får bli ett vinterjobb i samband med nästa oljebyte.Tommy Gsson skrev:Var bara lugn och metodisk, ev, smörja / kylning i aluminium går bra med rödsprit, och gärna lite loctite vid monteringen så det sitter kvar sen om det är ett ställe som det ska skruvas i och ur.
T.
För oss som har hoj med torrsump är oljebyte lite mer jox. Två pluggar ska ut och två silar ska rensas.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan