Nytt bakdäck
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
-
- Medlem
Nytt bakdäck
Det är extremt lång väntetid för att få Lelles i Uppsala att skruva av mitt bakdäck, då jag inte har tid att vänta på detta tänker jag plocka av däcket på egen hand. Mitt problem är att jag inte har något centralstöd och inte riktigt vet hur jag ska få upp hojen i luften. Någon som har några tips? Domkraft?
VFR 800 FI -99
- interceptor
- Medlem
pallbock eller nåt liknande under höger sidas fotpinne eller dylikt.
har centralstöd själv så har inte sådana problem längre.
annars skulle jag om jag vore i ditt ställe köpa ett depåstöd o en "tapp" för din hoj.
det e så jäkla bra att ha när man smörjer kedjan o byter däck o under vinterförvaring osv.
iaf.
du sätter hojen på sidostödet o lyfter upp högersidan genom att luta/lyfta hojen mer upp åt vänster, o sen be någon nära annhörig sätta ett lämpligt föremål under högersidan någonstans där det inte skadar eller står ostadigt.
voila!
obs, genom att flytta föremålet på högersidan fram eller bak o sen sätta ner hojen på det igen så kan man få antingen fram eller bakhjulet att vara i luften.
ta det lugnt bara o känn dig för.
det e inte så svårt som det låter.
har centralstöd själv så har inte sådana problem längre.
annars skulle jag om jag vore i ditt ställe köpa ett depåstöd o en "tapp" för din hoj.
det e så jäkla bra att ha när man smörjer kedjan o byter däck o under vinterförvaring osv.
iaf.
du sätter hojen på sidostödet o lyfter upp högersidan genom att luta/lyfta hojen mer upp åt vänster, o sen be någon nära annhörig sätta ett lämpligt föremål under högersidan någonstans där det inte skadar eller står ostadigt.
voila!
obs, genom att flytta föremålet på högersidan fram eller bak o sen sätta ner hojen på det igen så kan man få antingen fram eller bakhjulet att vara i luften.
ta det lugnt bara o känn dig för.
det e inte så svårt som det låter.
Totalt 1 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 0 gäster.
Registrerade användare online: interceptor
Registrerade användare online: interceptor
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Eller spännband i taket ... funkar prima fram så det borde gå bra bak också ..
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
-
- Medlem
Re: Nytt bakdäck
Vad gör du i Uppsala ? Bor inte du i Umeåpascalbackstrom skrev:Det är extremt lång väntetid för att få Lelles i Uppsala att skruva av mitt bakdäck

VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart