tersan skrev:Idag är ju f.ö. bredbandslambdamätare så billiga att det inte finns nån större anledning att bestycka genom att titta på stiften.
Är de??
Jag har varit lite sugen på en sån sen jag började mappa om min hoj vars namn inte får nämnas.
Har du nåt förslag på en billig bredbandslambdamätare?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Har du nåt förslag på en billig bredbandslambdamätare?
Innovate och AEM är väl de populäraste märkena, och kostar under 2000 kr om man letar lite på ebay etc. Finns säkert andra märken som kostar ännu mindre.
Tog en ny bild idag. Denna bilden är tagen efter inspirerande körning dock lung körning de sista kilometrarna.
Tycker stiftet ser slitet ut
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Svårt att säga när man inte ser från sidan.
Är kanterna på elektroden skarpa eller lite rundade?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
De ser skarpa ut, typ som när det var nytt.
Kollade även elektronavståndet och det var inom tolerans.
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Ska var ok isf. Men en lätt borstning är ju aldrig fel om stiften ändå är ute!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tritanium skrev:Tog en ny bild idag. Denna bilden är tagen efter inspirerande körning dock lung körning de sista kilometrarna.
Tycker stiftet ser slitet ut
I stort sett samma svar. Stiftet ser gammalt ut rätt och slätt. Hur långt har den gått på nuvarande stift? "Vanliga" stift (som detta verkar vara), alltså inte dyra longlife-grejer som platina, iridium och liknande har en normal livslängd på ca. 1000 mil. Att köra på gamla stift sliter dessutom hårdare på spolarna.
Tritanium skrev:Tog en ny bild idag. Denna bilden är tagen efter inspirerande körning dock lung körning de sista kilometrarna.
Tycker stiftet ser slitet ut
I stort sett samma svar. Stiftet ser gammalt ut rätt och slätt. Hur långt har den gått på nuvarande stift? "Vanliga" stift (som detta verkar vara), alltså inte dyra longlife-grejer som platina, iridium och liknande har en normal livslängd på ca. 1000 mil. Att köra på gamla stift sliter dessutom hårdare på spolarna.
Blir 3000mil, kontrollerades i samband med ventiljusteringen för 600mil sedan och då såg de betydligt bättre ut.
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Tritanium skrev:Tog en ny bild idag. Denna bilden är tagen efter inspirerande körning dock lung körning de sista kilometrarna.
Tycker stiftet ser slitet ut
I stort sett samma svar. Stiftet ser gammalt ut rätt och slätt. Hur långt har den gått på nuvarande stift? "Vanliga" stift (som detta verkar vara), alltså inte dyra longlife-grejer som platina, iridium och liknande har en normal livslängd på ca. 1000 mil. Att köra på gamla stift sliter dessutom hårdare på spolarna.
Blir 3000mil, kontrollerades i samband med ventiljusteringen för 600mil sedan och då såg de betydligt bättre ut.
Hög tid att byta stift!
Tips vid stiftbyte är att ta på några droppar motorolja på gängorna på dom nya stiften innan montering. Det mår gängorna i toppen bra av.
Efter att mappning i bänk och andra tändstift ser det ut så här:
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Hade väntat mig ett betydligt ljusare stift om AFR är runt femton, men det kanske är ok också.
Bekräftar bara min tes att bänkning och mappning är något av en konstart...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.