Trodde det bara fanns PD oiler som fungerar elektriskt, men surfade runt och hittade något som heter PRO Oiler.
Vad är skillnaden och vart hittar jag pris och köpställe av PRO oiler så jag kan prisjämföra.
Ska montera på en 750F 1993.
Grundfunktionen är densamma. Kopplas på tändningen för att under färd applicera smörjmedel på kedjan. Skillnader som jag snappat upp är att pro-oilern har fler inställningar och en digital box där du styr smörjningen. PD-oilern har en analog ratt från 1-9. Prooilern känns mer high tech och är också ungefär dubbelt så dyr.
OK. Höll på hela förra året och tänkte beställa PD oiler, men kom inte till skott, mest beroende på att det finns olika versioner så jag är osäker på vilken jag ska beställa.
Sedan så ser den som fördelar oljan till kedjan bättre ut ser jag till PRO oiler, finns den att köpa separat för att komplettera till PD oiler?
Rydh skrev:Grundfunktionen är densamma. Kopplas på tändningen för att under färd applicera smörjmedel på kedjan. Skillnader som jag snappat upp är att pro-oilern har fler inställningar och en digital box där du styr smörjningen. PD-oilern har en analog ratt från 1-9. Prooilern känns mer high tech och är också ungefär dubbelt så dyr.
Det var därför mitt val föll på Scottoiler så lite som möjligt som kan spöka
insu skrev:OK. Höll på hela förra året och tänkte beställa PD oiler, men kom inte till skott, mest beroende på att det finns olika versioner så jag är osäker på vilken jag ska beställa.
Sedan så ser den som fördelar oljan till kedjan bättre ut ser jag till PRO oiler, finns den att köpa separat för att komplettera till PD oiler?
Jag har köpt applikatorn löst hos po-oiler. Fick tipset av Jens-Henrik. När jag köpte pd-oiler i vintras gick inte miniversionen att beställa utanför england så då fanns bara en variant.
Jag har funderingar på en Pro Oiler så jag läste bruksanvisningen till Pro Oiler. Den doserar smörjningen utifrån distans och hastighet, går att programmera individuellt för just dina behov (Offroad till asfalt-touring).
Om man önskar går det köra doseringen på tid (samma som PD-oiler).
Största fördelen med Pro-Oiler är dosering efter distans och att den automatiskt minskar smörjningen i högre hastigheter, då oljan skvätter av. Funktionsmässigt är det en Rolls Royce till kedjesmörjare.
Än så länge kör jag med min "hemmagjorda" kedjesmörjare (har spänt kedjan en gång på 1400mil).
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Ni som kör med PD Oiler är ni nöjda med den?
Hittat några svagheter?
Kan man sätta reglaget på något lättåtkomligt sätt, så man kan justera under färd?
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Tritanium skrev:Ni som kör med PD Oiler är ni nöjda med den?
Hittat några svagheter?
Kan man sätta reglaget på något lättåtkomligt sätt, så man kan justera under färd?
Reglaget går att montera på sladdlängds avstånd från behållaren som i sin tur kan sitta en meter från bakdrevet. Hörde från Jens-Henrik att han har sitt reglage framme vid styret vilket vore fint. Jag satte min under sadeln vilket är, ehhh, krångligt.
Oljaren känns gedigen, tekniken pålitlig och priset är bra men om den är bättre än annat på marknaden kan jag inte säga.
Haha, upptäckte idag att kedjan var lite torr och slangen från oljaren full av luftbubblor. Efter lite funderande inser jag följande, PD Oiler skickar med ett prov på kompanjonerna PT Lubes olja. Man får med den i en fylld spruta. Det visar sig att sprutan innehåller blott 20 ml och oljaren 100. Det vill säga att efter några mils körning så är oljarens oljenivå nere under rött vore ju fint om de kunde skickat med en hel fyllning. Alternativt kan jag börja läsa instruktionerna ordentligt.
Hur eller hur så var det inte så stor chans att testa PT Lubes förträfflighet..
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.