Bränslekranen och dess vajrar (inte nån???!!!)
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Bränslekranen och dess vajrar (inte nån???!!!)
Mina vajrar hade kärvat ihop helt så det gick inte att vrida på kranen vid vänsterkåpan (´93)
Jag lossade dem, smorde upp och nu glider dem i höljet igen. Ett problem uppstod dock. Jag vet inte hur vajrarna ska monteras tillbaks. Jag räknade iskallt med att hitta den informationen i verkstadshandboken, men icke. Någon som kan ta bilder på hur det ser ut? Den ena vajern är kortare än den andra har jag för mig.
Jag lossade dem, smorde upp och nu glider dem i höljet igen. Ett problem uppstod dock. Jag vet inte hur vajrarna ska monteras tillbaks. Jag räknade iskallt med att hitta den informationen i verkstadshandboken, men icke. Någon som kan ta bilder på hur det ser ut? Den ena vajern är kortare än den andra har jag för mig.
- Bilagor
-
- vajer.jpg (40.14 KiB) Visad 7888 gånger
/Johan
Re: Bränslekranen och dess vajrar (inte nån???!!!)
Nee, bägge är lika långa, men det är knepigt om man inte har gjort det tidigare, har dock inga bilder men om du tänker dig att varje vajer, ska gå längsta sträckan ifrån sitt urtag/hålet på stopp plåten, och till sitt urtag på manöverrullen, via spåret på densamma om du förstår vad jag menar...Nieminen skrev:Mina vajrar hade kärvat ihop helt så det gick inte att vrida på kranen vid vänsterkåpan (´93)
Har för mig att urtagen på rullen/manöverditon, (där vajernipplarna ska sitta) ska vara mot stoppplåten för vajrarna. och därifrån så ska respektive vajer gå längsta vägen i sitt spår, till sitt urtag på rullen, så att säga. Typ vänster vajer ska gå runt så att den hamnar i urtaget på den högra sidan av rullen när bägge dess urtag pekar mot plåten som är vajerstoppet.
Det underlättar om du skruvar in vajerjusteringen så mycket det går på bägge vajrarna innan montering..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Jag ska söka i mina foton, jag vet att jag tog foto innan jag lossade sist, har inte hittat dem, men kollar mer i morgon
Men ställ kranen i läge på.
Dra den innersta vajern så ser du i vilket jack den ska in i (Dras uppifrån)
Gör lika med den främre vajern, men dra den underifrån i det yttre spåret.
Men ställ kranen i läge på.
Dra den innersta vajern så ser du i vilket jack den ska in i (Dras uppifrån)
Gör lika med den främre vajern, men dra den underifrån i det yttre spåret.
insu
Ser fram mot bilder : )
Se försöka få tid i helgen och fixa till det.
Tack på förhand
Se försöka få tid i helgen och fixa till det.
Tack på förhand
/Johan
Jag har hittat ett foto, men får inte in den i forumet, skriv din e-post så skickar jag den till dig.
insu
Kalas...
Är det "självklart" hur det ska se ut i andra änden eller har du en bild på det med?
Är det "självklart" hur det ska se ut i andra änden eller har du en bild på det med?
/Johan
Ingen bild där, tog inte lös det. Vrid av kranen och kolla, tror, men inte säker att inre vajer är reserv. Skulle det bli fel så går det ju ändå, skillnad bara du kör på reserv och att ordinarie blir reserv, men det är ju inte kul.
Om du har lite bränsle i tanken så det bara rinner ur reservslangen kan du ju kolla vem som är vem.
Om du har lite bränsle i tanken så det bara rinner ur reservslangen kan du ju kolla vem som är vem.
insu
Sitter och försöker minnas, men tror att då du vrider bränslekranen till vänster ska den inte vajern sträckas och vrida plasthjulet medsols.
insu