Fint paketerad hittade jag den här "kontakten" under sadeln.
I mina ögon ser höljet trasigt ut. Allt fungerar men det ser ut som att den saknar en bakre del, ett lock liksom. Eftersom någon gjort sig omaket att paketera skiten i plast så kanske det är sp det får förbli för det där är nog ett område som jag ska låta vara... Någon som kan ta en bild på hur det ska se ut? Hojen är en 98.
Rydh skrev:Funderar på om plastsvepningen verkligen är en så bra idé. Får jag väl in kondens så blir det väl bara pannkaka?
Ungefär så ja... fast det beror på hur utsatt kontakten är för vattensprut.
Din hoj verkar ha varit utsatt för lite plågsamma elförsök av nån tidigare ägare... Har du tillgång till repbok och reservdelslista så att du kan se hur allt ska vara original?
Hittade den här bilden på nätet. Lite renare men kanske inte så stor skillnad ändå.
Har beställt en repbok men sanning å säga så vet jag inte om det här äg ett område att ge mig in på. Kontakten verkar vara vaxfylld och jag ser inga glipor så det bör nog funka fint. Tills något går sönder
Går sladdhärvan till en Power Commander på din hoj också?
För vad det är värt, jag har ingen sån koppling på min 00:a. Iaf inte som på bilden. Har ingen Power Commander heller.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Har varit ute och grävt lite, både på nätet och på hojen. Det är nog ingen fulkoppling trots allt. Enligt installationsdokumentet http://www.powercommander.com/downloads ... 01-111.pdf så lyfter man ut ECU-kontakten och skarvar i PC-kontakten mellan hanen och honan. PCII har några år på nacken och lösningen var antagligen inte så jäkla vacker designmässigt. Jag har sett en PCIII på andra, nyare, hojar och då var det fler kontakter. Antagligen eftersom vfr -98 inte har några O2-sensorer.
Funderar på att byta till en PCIII men det får nog vänta till nästa säsong.
Rydh skrev:Kanske är lättare att investera i en skitdator med xp och seriellport på blocket istället för en pcIII
Det vete f... serieport på bärbara slutade man med för många år sen. Fast det finns adaptrar USB-seriell för några hundringar. Jag har en sån själv till garagedatorn, men har inte hittat nåt att koppla in den till än (köpte den till min förra rejs-Alfas tändsystem).
tersan skrev:Det vete f... serieport på bärbara slutade man med för många år sen. Fast det finns adaptrar USB-seriell för några hundringar. Jag har en sån själv till garagedatorn, men har inte hittat nåt att koppla in den till än (köpte den till min förra rejs-Alfas tändsystem).
Skojade mest, blir nog en pc3 vad det lider, så kan jag få bättre koll på mappningen.