Visst borde det vara så. Hittade ett felsöknings-schema på Lelles hemsida, ska följa den och hoppas hitta felet.StigH skrev: DU har ett laddningsproblem
Var felet sitter är lite oklart men sannolikt är det regulatorn, det är den absolut svagaste punkten.
Laddningen kan du enkelt kolla. starta, varva upp lite och det skall vara 14-15V över batteripolerna.
Finns andra möjligheter med regulatorn är det mest troliga problemet.
Startkonstigheter VF750S
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Startkonstigheter VF750S
"Var o en blir salig på sin fason "
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Startkonstigheter VF750S
Börja med alla kolla de tre gula kablarna från generatorn. Kopplingen där dessa går till laddningsregulatorn har ibland en förmåga att smälta. Om så är fallet så fixas detta bäst genom skarvning, lödning och på med krympslang. Enda nackdelen med denna fix är att om man behöver lyfta ur motorn eller byta/fixa generatorn eller laddningsregulatorn så får man klippa och sen gör om proceduren.pentti01 skrev:Visst borde det vara så. Hittade ett felsöknings-schema på Lelles hemsida, ska följa den och hoppas hitta felet.StigH skrev:DU har ett laddningsproblem
Var felet sitter är lite oklart men sannolikt är det regulatorn, det är den absolut svagaste punkten.
Laddningen kan du enkelt kolla. starta, varva upp lite och det skall vara 14-15V över batteripolerna.
Finns andra möjligheter med regulatorn är det mest troliga problemet.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Re: Startkonstigheter VF750S
Har bytt till en fabriksny ladd.regulator och kört en vecka nu; hittils inga problem
Hör o häpna; tittade närmare på den gamla regulatorn och fick se att den svarta kabeln saknades helt,, regulatorn var förmodligen inte orginal för de gula kablarna var ihopkopplade med sockerbit, men ändå,,,
Är lite osäker på startkopplingen; första starten EFTER oljebyte lät det som om den slirade
När jag kört lite så funkade starten som den skulle och så har den oxå forsatt att göra.

Hör o häpna; tittade närmare på den gamla regulatorn och fick se att den svarta kabeln saknades helt,, regulatorn var förmodligen inte orginal för de gula kablarna var ihopkopplade med sockerbit, men ändå,,,

Är lite osäker på startkopplingen; första starten EFTER oljebyte lät det som om den slirade

"Var o en blir salig på sin fason "
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Startkonstigheter VF750S
Den kan slira till ibland utan att det behöver vara något fel, så om den funkar så är det bara att köra och se glad ut.pentti01 skrev:Är lite osäker på startkopplingen; första starten EFTER oljebyte lät det som om den sliradeNär jag kört lite så funkade starten som den skulle och så har den oxå forsatt att göra.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Re: Startkonstigheter VF750S
Ok, tack för info! Har kört ännu mer nu och fortfarande funkar allt ok ! Tur jag kör med bandana; då ser ingen hur jag storflinar hela tidenTyrannosaurus skrev:Den kan slira till ibland utan att det behöver vara något fel, så om den funkar så är det bara att köra och se glad ut.

"Var o en blir salig på sin fason "