Min hoj har alltid varit lättstartad men igår så hade något hänt. Motorn gick runt jättelångsamt som om att batteriet var nästan tomt, men den orkade mala på länge så batteriet var det inget fel på. Något gjorde att motorn var trög att dra runt. Efter ett tag så började den mala runt snabbare med startmotorn och sen startade den, och då gick den som vanligt.
Senare samma dag när jag skulle hem igen var det samma grej men precis när den gick igång så baktände utav bara helvette, en smäll bara. Sen gick den som vanligt och jag körde hem igen. Den fick stå hemma i en halvtimme sen skulle jag ut och provstarta igen, då gick den igång relativt smärtfritt men den behövde två varv på sig för att starta. I vanliga fall startar den direkt.
Jag ska tillägga att det luktar ganska mycket soppa när den maler runt långsamt innan den startar.
Vad kan ha hänt?
Jag kan tillägga också att jag alltid lämnar soppakranen på, kan det kanske vara så att det börjat läcka bensin från förgasaren ner till cylindern och att jag fyller cylindern när den stått en stund?
Supertacksam för hjälp, jag mår inte bra när snuttisviffe inte bår bra