hakjar skrev:Jag vill inte framstå som småaktig här men jag hoppas inte det är exakt den oljan du länkat till som du har hällt i för det är 2 taktsolja och inte smörjolja för en 4 takt mc!
I så fall är det kokta fläsket stekt misstänker jag
Lätt fixat att konvertera till 2-takt.
Ta bort kammarna, svetsa igen ventilerna och demontera oljepumpen.
Så vips har du en vfr tvåtakt, de är inte vanliga. Tror faktiskt inte att det finns nån överhuvudtaget.
Lycka till med konverteringen, lägg gärna ut bilder efterhand så att vi kan följa arbetet.
Fan, blir lite avundsjuk. Jag har alltid varit svag för tvåtakt
Sketkul, men var ska soppan komma in? Och avgaserna ut?
Då är det isf ballare att konvertera till diesel. En polare (men det var länge sen jag såg honom) konverterade en VW-bubbla till diesel och en helt original Honda CB900F till turbo utan att det syntes. Allt var väl dolt, inga extra klockor eller annat, en tunn plastslang satt vid gasarna (för att koppla klockor och kolla trycket), det var först när han plockade av sidokåprona som man såg det. Det enda var att han hade batteriet på packhållaren, men eftersom han hade mer prylar där så tänkte man inte på det.
Senast redigerad av Tyrannosaurus den sön jul 24, 2011 20:29, redigerad totalt 1 gånger.
blacken skrev:"Snytes" Vadan för fågel är det?. Eller var knarren förkyld måhända?
Fixat!
Jag har långtråkigt, märks det tro?..
Ut och åk hoj vettja. Nej föresten, skitväder...
Tänkte ta en tur på onsdag iaf till Rosenhill eller kanske Sigtuna Våfflan eller Wenngarn/Dammstugan om bara han däruppe inte behagar att vara alltför nödig. Ska du med?
änkte ta en tur på onsdag iaf till Rosenhill eller kanske Sigtuna Våfflan eller Wenngarn/Dammstugan om bara han däruppe inte behagar att vara alltför nödig. Ska du med?
Kan inte, knarren molekyliserad Vet ej när kräket är i brumbart skick igen
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
blacken skrev:Kan inte, knarren molekyliserad Vet ej när kräket är i brumbart skick igen
Vad nu då? Har RVS-behandlingen fuckat upp motorn?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
blacken skrev:Kan inte, knarren molekyliserad Vet ej när kräket är i brumbart skick igen
Vad nu då? Har RVS-behandlingen fuckat upp motorn?
Nää inte det, men dels så har du bilden på kammen, och dels något "major fuck up" på både tändning och knasare. Har dock hitta ett nålventilsäte som hade frätts sönder och därmed flödat knoten på "1":ans burk. Vad tändningen anbelangar så vete fåglarna vad som fattas, den bara djävlas hela tiden med en
Men vad RFV:s beträffar så kan du se en halvintressant detalj på fotot av kammen. förstorar man upp bilden så ser man att det är en "glasig" slät yta på kamnocken just där det är störst friktion. Gluttar man längre ner på flanken så ser man att det är en tydlig "gräns" mellan topp och flanken, ytan är riven gropig och trasig, längre ner på flanken och ryggen som är mera "normalt" på en risig kam..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02