Tips på nya styrhandtag till 88:a?

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Robert
Medlem

Tips på nya styrhandtag till 88:a?

#1 Inlägg av Robert »

Hello all,

Så här i juletider så slog det mig att det vore bra om tomten kom med nya handtag och sådana "ploppar" i slutet på styret. Vips ut på nätet och leta. Ojojoj, det finns ju hur mycket som helst....Helgummi, metal/gummi, gelfyllda, elektriska osv osv..

Vad tipsar ni? Vad ska man tänka på? och framför allt...är det svårt att byta? :roll:
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: Tips på nya styrhandtag till 88:a?

#2 Inlägg av adrian_vg »

Robert skrev:Hello all,

Så här i juletider så slog det mig att det vore bra om tomten kom med nya handtag och sådana "ploppar" i slutet på styret. Vips ut på nätet och leta. Ojojoj, det finns ju hur mycket som helst....Helgummi, metal/gummi, gelfyllda, elektriska osv osv..

Vad tipsar ni? Vad ska man tänka på? och framför allt...är det svårt att byta? :roll:
Bytet är inte så svårt (fanns det inte en guide på forumet för det?). Det svåra tycker jag är att få handtagen att inte snurra på styret när det är varmt...

Antar iaf att du är ute efter handtag till viffern. Eluppvärmda handtag är en av de bättre investeringarna du kan göra för din viffer - du kan ta ut viffern tidigare på våren och köra senare på hösten med värme om händerna!

Oxford ska göra bra handtagsvärmare.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#3 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Handtag med fransar är en av de bättre investeringarna du kan göra för din viffer - du kan ta ut viffern tidigare på våren och köra senare på hösten med fransar om händerna!
Nja, fransar är mer för gubbar på HåDe. :wink: :P

Skumgummihandtag hyllas av många, men jag håller nog på nåt mer originalliknande. Vill man sen blinga lite (nu anar jag att Adrian går i spinn...) så kan man byta ändplupparna mot nåt snitsigt eloxerat som matchar hojens färg.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#4 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Handtag med fransar är en av de bättre investeringarna du kan göra för din viffer - du kan ta ut viffern tidigare på våren och köra senare på hösten med fransar om händerna!
Nja, fransar är mer för gubbar på HåDe. :wink: :P
Fult gjort Tersan! :P

tersan skrev:Skumgummihandtag hyllas av många, men jag håller nog på nåt mer originalliknande. Vill man sen blinga lite (nu anar jag att Adrian går i spinn...) så kan man byta ändplupparna mot nåt snitsigt eloxerat som matchar hojens färg.
Har inget problem med matchande eloxerade ändpluggar. Jag har ju tom skaffat svarta Titax-grepp till svartviffern. Är lite spänd på hur Donners alu-handtag kommer att ta sig ut.
===

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021

#5 Inlägg av Maciver »

Jag brukar använda hårsprej som "glidmedel" när de nya ska på, när det stelnar så blir det "klisterliknande".

Själv skaffade jag eluppvärmda, det var gott för fingrarna.
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#6 Inlägg av adrian_vg »

Maciver skrev:Jag brukar använda hårsprej som "glidmedel" när de nya ska på, när det stelnar så blir det "klisterliknande".
Tycker inte det funkar under de varma dagarna under sommaren, då smälter kristallerna och handtagen bara snurrar.

På min grönviffer var jag tvungen att naja handtagen, då blev det bättre, men inte helt bra. Tror att bensinsköljning kanske är bättre än hårsprej i sammanhanget, då detta löser upp gummit och klibbar fast det ordentligt.
===

Skriv svar