Tjena
Nybliven ägare till en 94:a VFR. Har märkt att hojen är väldigt svårstartad då den är riktigt varm. Funderar lite på om detta orsakas av ånglås? Ett vanligt bekymmer på sporthojar där motorerna är inkapslade i plast?
Enda gången jag verkligen tycker det är ett bekymmer är då man har tankat. Lagom pinsamt att stå o dra på startmotorn...
Någon som har problem med ånglås, VFR 750
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Kan ge ytterligare förklaring: Ett tight ventilspel, när motorn är varm, blir ännu tightare pga expansion av metallen. Vilket leder till sämre " flöde". Och just beteendet för detta, att ventilerna ligger under toleranserna, brukar just vara att en motor är mer svårstartad när den är varm.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022