Är det nån som hat bytt packboxar på en vfr 750 88:a?
Är det svårt att få isär gafflen?
Byte av packboxar
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Tjena.
Jag lämnade in och bytte packboxar på min -86:a för några veckor sen, då tog jag loss och lämnade in gaffeln lös, dom tog 1200:- för jobbet och det tyckte jag var okej för att få det gjort.
Hörde att det kunde vara ett helvete att få isär gaffeln om den var i "dåligt" skick.
Jag lämnade in och bytte packboxar på min -86:a för några veckor sen, då tog jag loss och lämnade in gaffeln lös, dom tog 1200:- för jobbet och det tyckte jag var okej för att få det gjort.
Hörde att det kunde vara ett helvete att få isär gaffeln om den var i "dåligt" skick.
-86 The original and best
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Byte av packboxar
Det finns ett bra meckreportage med bilder av Conseal Här http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=859patrik skrev:Är det nån som hat bytt packboxar på en vfr 750 88:a?
Är det svårt att få isär gafflen?
Sättet och tekniken är exakt densamma även om vissa komponenter kan skilja lite.
1a. Skaffa en servicehandbok helst Hondas, finns att ladda ner från nätet bl.a. via länkar på min hemsida, mc-länkavdelningen http://www.improvelife.info/links/v65
Det är lite pyssel, man bör vara noggrann och det är en fördel om tummen är placerad på rätt ställe

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Sköna tips
Halloj.
Följde tipsen så gott det gick till min 91:a.
KLOCKRENT!!
Tog dock inte loss övre benen från hojjen.
Vart lite marigt att försiktigt knacka ner packboxen för den skulle verkligen "längre ner än du tror".
Använde en vadderat version av parkett-slag-verktyg så kunde jag knacka ner packboxen trots att kåporna satt nära där man ville knacka föriktigt.
urläckert med att det gick åt en öl efter provkörning osso ^^
Stort tack till er som lagt upp tipsen här med bildserier och tips.
Följde tipsen så gott det gick till min 91:a.
KLOCKRENT!!
Tog dock inte loss övre benen från hojjen.
Vart lite marigt att försiktigt knacka ner packboxen för den skulle verkligen "längre ner än du tror".
Använde en vadderat version av parkett-slag-verktyg så kunde jag knacka ner packboxen trots att kåporna satt nära där man ville knacka föriktigt.
urläckert med att det gick åt en öl efter provkörning osso ^^
Stort tack till er som lagt upp tipsen här med bildserier och tips.