Ta loss mätarpanel!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Ta loss mätarpanel!
Har en fråga,är det svårt att ta loss mätarpanelen på en 96:a ska byta tankmätare?? NÅT man MÅSTE tänka på?? 

Näe´ inge speciellt
Jag plockade bort denna och bytte hastighetsmätaren till km/h i stället för mph (min är från UK
).
Verkstadshandboken är till stor hjälp när man plockar isär den. Jag har för mig att jag började med backspeglarna sen sidokåpor, framkåpa och sen var det bara att lossa några skruvar + kontakter så har man hela instrumentpanelen i handen som man sedan öppnar genom ytterligare några skruvar.

Jag plockade bort denna och bytte hastighetsmätaren till km/h i stället för mph (min är från UK

VFR750-95
- Ronneby-Benny
- Medlem

GLÖM DESSA RADER: HJÄRNBLÖDNING......

Senast redigerad av Ronneby-Benny den tor jun 19, 2008 12:40, redigerad totalt 1 gånger.
På en VFR97 Sitter en gammal gubbskrutt som kör skiten av ungdomar pga galenskap!
Vet ej, det kanske går ..
Jag plockade i den vevan bort det mesta på hojen
och jag är inte säker på att man kommer åt att lossa de 3 muttrar som håller instrumentpanelen på plats. Man måste i alla fall få loss hela den för att kunna dela på den.
Jag lossade först dessa på båda sidor

.. för att kunna lossa denna

.. för att komma in och lossa de 3 muttrarna

.. för att kunna dela instrumentet och byta en mätare.

För mig var servicemanualen guld värd, men hittar du en genväg så kanske du spar lite tid
Jag plockade i den vevan bort det mesta på hojen

Jag lossade först dessa på båda sidor

.. för att kunna lossa denna

.. för att komma in och lossa de 3 muttrarna

.. för att kunna dela instrumentet och byta en mätare.

För mig var servicemanualen guld värd, men hittar du en genväg så kanske du spar lite tid

VFR750-95
- Ronneby-Benny
- Medlem
Jo det har jag tihi, vi kallar mitt inlägg för katastrofal hjärnblödning givetvis.....

Ladda gärna ner gratis pdf-handbok till VFR 90-97... https://lagring.storegate.se/user/share ... fdec36807d
På en VFR97 Sitter en gammal gubbskrutt som kör skiten av ungdomar pga galenskap!