styrvickt!

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Invalido

styrvickt!

#1 Inlägg av Invalido »

har ju byt mina styrhalvor till ett par från en vtr 1000... nu är det som så att mina styrvickter har pajat :evil: var hittar man som passa? köpte ett par på honda o d passa inte pröva ett par från biltema o d passa inte häller... där är bara ett stort hål in i styrhalvan o d vackterna jag måste ha måte det finnas adapter till o d adapterna jag prövat hittills har varit för små o ändå har det varit d största d har! :evil:

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#2 Inlägg av Conseal »

Byta tillbaks till orginal ?
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: styrvickt!

#3 Inlägg av Tyrannosaurus »

Invalido skrev:där är bara ett stort hål in i styrhalvan o d vackterna jag måste ha måte det finnas adapter till o d adapterna jag prövat hittills har varit för små o ändå har det varit d största d har! :evil:
Det finns eftermarknadsvikter som passar rakt i 22 mm. styren.
Jag har för mig att bl.a RaceWay har såna.

Men dom ska väga lite annars gör dom ingen nytta. Dom där i aluminium är bara för dekoration.
Jag har några som är rätt långa och ursprungligen har en gummiexpander som skulle håll kvar dom i styret, men dom blev väldigt gummiupphängda med det och det kännes som om jag skulle tappa dom när som helst.
Lösningen blev passande betongexpandes, funkade perfekt. Man ska kanske bara inte dra dom alltför hårt för då kan man nog spräcka styret.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar