Bänkning /dynojet
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Bänkning /dynojet
Har satt på ett nytt slipon (Leovince) och kn filter på min Vfr.
Fick höra att en bänkning för att optimera rätt bensin och luftmängd för att slippa brända ventiler och dylikt.
Köpte en Power commander och o2 eleminatorer och momterade på dessa och lämnade in den på en dynojetbänkning.
Glad i vågen efter lite fördröjning fick jag min vFr ,grymt tänkte jag har läst att mcn får en helt annan körupplevelse.
Försökta kolla vart o2:na satt och upptäckte till min förvåning att oljeglaset var alldeles vitt.
J_vligt förbannad när jag såg detta , funderar på om dom har kört sönder topparna på bågen.
Hade inne på 3600 mila service för 3veckor sen och har inte kört en meter med den.
Tydligen så hade dom kört 3.5mil på bänken ,detta är väll reklamation i från den auktoriserde firman eller?
För det är en kostnad som jag vägrar att stå för.
Förmodligen är det glykol som flyter i olja....
Fick höra att en bänkning för att optimera rätt bensin och luftmängd för att slippa brända ventiler och dylikt.
Köpte en Power commander och o2 eleminatorer och momterade på dessa och lämnade in den på en dynojetbänkning.
Glad i vågen efter lite fördröjning fick jag min vFr ,grymt tänkte jag har läst att mcn får en helt annan körupplevelse.
Försökta kolla vart o2:na satt och upptäckte till min förvåning att oljeglaset var alldeles vitt.
J_vligt förbannad när jag såg detta , funderar på om dom har kört sönder topparna på bågen.
Hade inne på 3600 mila service för 3veckor sen och har inte kört en meter med den.
Tydligen så hade dom kört 3.5mil på bänken ,detta är väll reklamation i från den auktoriserde firman eller?
För det är en kostnad som jag vägrar att stå för.
Förmodligen är det glykol som flyter i olja....
Lev idag imon kan det vara försent.....
VFR800FI-01
VFR800FI-01
Byt olja och se vad som händer med den nya. Enda sättet och veta. Kika efter spån och annat jox i din gamla, gräv med händerna och känn.
Du kan om du vill snåla köpa billigaste biltemaoljan och prova 5mil med. Är det ok så kan du byta igen till den du vill ha.
Lita aldrig på verkstäder är mitt motto.
Du kan om du vill snåla köpa billigaste biltemaoljan och prova 5mil med. Är det ok så kan du byta igen till den du vill ha.
Lita aldrig på verkstäder är mitt motto.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Oljan skummas under körning. Men den ska inte vara vit. Vitt i olja betyder vatten. Vatten och motorer hör inte ihop i annat syfte än kylning.
När olja körs runt så ser "skummet" lite vitt ut. Inget konstigt med det dvs. Svårt att beskriva om man inte sett det själv. Tur att det ser bra ut nu.
När olja körs runt så ser "skummet" lite vitt ut. Inget konstigt med det dvs. Svårt att beskriva om man inte sett det själv. Tur att det ser bra ut nu.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
I lördags hade AVA MC höstrea och erbjudande om effektmätning i DynoJet bänk för 195:-, vilket jag nappade på.
Mest på kul för att jag var nyfiken på hur mycket effekt det rörde sig om.
Jag har ju en 06:a och har inte moddat annat än att jag satt på Leo Vince slip-on.
Enligt bänkningen får jag ut 99,11 hk på bakhjulet.
Har ingen koll på om det är bra eller dåligt, någon som har något att säga om den siffran?
Mest på kul för att jag var nyfiken på hur mycket effekt det rörde sig om.
Jag har ju en 06:a och har inte moddat annat än att jag satt på Leo Vince slip-on.
Enligt bänkningen får jag ut 99,11 hk på bakhjulet.
Har ingen koll på om det är bra eller dåligt, någon som har något att säga om den siffran?
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Olja har en tendens att bli mjölkig om man mest kör korta sträckor. Den blir också kaffe latte-liknande om man får in (kyl)vatten i den. Lurigt det där. Förstår din första oro! 



Min tolv år gamla viffer gav runt 83 kusar på bakhjulet när den var som krassligast och innan den italienska tune-uppen. Den känns starkare nu. Vi säger 85 hk jämt.faceplant skrev:Enligt bänkningen får jag ut 99,11 hk på bakhjulet.
Har ingen koll på om det är bra eller dåligt, någon som har något att säga om den siffran?


Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!