Arton grader och mulet. Perfekt väder, man blir snuskigt varm i stället efter ett par varv bara.
Eftersom detta nu är officiellt, jag provkörde denna bana under en utvärderingskörning med Rörkengruppen. Grymt kul bana och snirklig som fan. Det finns en doserad kurva efter start- och målrakan som man kan ta i ca 120km/h - om man vågar... Slutet på den doserade kurvan är en jordvall och en skog. Får man till det riktigt bra, och hinner få in tredje växeln från ungefär Webastoreklamskylten, kan man dra järnet ända bort till jordvallen. Röd grupp misstänker jag kommer att kunna komma upp i runt 150knyck, om de vågar som sagt... Förutspår en del avåkningar även om det är torrt väder.
Stäketbanan kan upplevas som lite ryckig, men inte på samma sätt som tex Tuvängen och inte lika överdrivet. Lite svårt att förklara, men den är mjukare på nåt sätt.
Banan tycker jag är suverän att öva gaskontroll, bromsning och blick på. Speciellt blicken, om man inte får till det, i 190graderskurvorna är nåt som möjligen kommer att orsaka sladdspår i en del kalsonger.
Se till att bromsarna är i bra skick innan körning på denna bana! Jag menar verkligen det, de kommer att få det tungt på banan.
Och som sagt, man kommer att samla en del gummi från banan på däcken. När ni kör hem sen, det är inte ramen som gått av och vibrerar, det är alla däckrester man sugit upp och som lagt sig som ett extralager på era egna däck...