Ny bak på vfr

Bygger du om din hoj utöver det normala mekandet kan du dela med dig här.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#46 Inlägg av tersan »

Invalido skrev:den som väntar på något gott!! väntar alltid för länge! :evil: lackeraren ringde i går o sa att jag kan hämta den på fredag.. o på fredag e man ledig så då blir det till att mecka... köpa miniblinkers o bygga färdigt plåthållaren o montera en ny plåt :P
Då skriver vi in fredag i kalendern! Det har varit alldeles för många inlägg utan bilder i den här tråden nu! :)
VFR750F -92, grön

Invalido

#47 Inlägg av Invalido »

Bild
Bild
Bild
Bild

inte helt super men det är ju inte lakerarens fel att jag inte kan göra ett super underarbeta :roll: men helt ok

skyfly
Donator 2010
Inlägg: 313
Blev medlem: sön apr 15, 2007 20:29
Ort: Eslöv, VFR 800 -99

#48 Inlägg av skyfly »

Tycker det ser helt ok ut. Blev ett sportigare stuk på den.
Speciellt med tanke på den korta byggtiden
och att det är gjort i en lägenhet :D Bra jobbat.
Nog många som är sugna på att testa själv.

Användarvisningsbild
Anders
Donator 2009
Inlägg: 121
Blev medlem: ons aug 09, 2006 21:56
Ort: Halmstad

#49 Inlägg av Anders »

Jag är imponerad! Snyggt jobb. Kan du inte fota lite i solskenet också, när du dragit ut hojen från finrummet! :wink:
VFR750 5-56 deluxe årsmod 1987
BMW R25 -51

Invalido

#50 Inlägg av Invalido »

Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av Invalido den fre apr 18, 2008 12:50, redigerad totalt 1 gånger.

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#51 Inlägg av HondaHasse »

Ser ju himla bra ut!

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#52 Inlägg av tersan »

Ser bra ut! Kul också att nån gör lite mer med sin VFR... modifieringarna verkar annars inskränka sig till ny ljuddämpare och värmehandtag... :)
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
S3
Donator 2008
Inlägg: 29
Blev medlem: fre aug 11, 2006 07:43
Ort: Sundsvall

#53 Inlägg av S3 »

Blev ju jäkligt snyggt :D
VFR 750 -94 RC36

"Speed doesn't kill, it's the sudden loss of it that does"

Invalido

#54 Inlägg av Invalido »

:P kan ju inte tacka en o en... tackar alla som lämnat positiva kommentarer! o ni andra!..... tack ni med.. smaken e som röven klöven :P o tur är väll det

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

#55 Inlägg av tedman »

Det där blev ju kanon. Var lite svårt att se ordentligt på inomhusbilderna.
Utomhus :headbang

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#56 Inlägg av kennet »

Bra jobbat :D Ser riktigt bra ut. :D
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#57 Inlägg av Tyrannosaurus »

Invalido skrev:Bild
Snyggt jobb, men jag hoppas du tar det jag tänker säga på rätt sätt. Just den här bilden kan beskriva det jag hänger upp mig på rätt bra.

Den spetsiga profilen vid baklyset är assnygg, men jag skulle ha velat fortsätta den linjen ända ner med en mjuk rundning så den på ett naturligt sätt ansluter till sidokåpans underkant, då skulle den också följa cutsen linje, åså flytta in regplåten under baklyset kanske 5-10 cm.
Men det hänger ju iofs också på hur det ser ut under plasten. Annars kan det vara ett förbättringsprojekt för nästa vinter :)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Invalido

#58 Inlägg av Invalido »

Tyrannosaurus skrev:
Invalido skrev:Bild
Snyggt jobb, men jag hoppas du tar det jag tänker säga på rätt sätt. Just den här bilden kan beskriva det jag hänger upp mig på rätt bra.

Den spetsiga profilen vid baklyset är assnygg, men jag skulle ha velat fortsätta den linjen ända ner med en mjuk rundning så den på ett naturligt sätt ansluter till sidokåpans underkant, då skulle den också följa cutsen linje, åså flytta in regplåten under baklyset kanske 5-10 cm.
Men det hänger ju iofs också på hur det ser ut under plasten. Annars kan det vara ett förbättringsprojekt för nästa vinter :)
om jag skulle göra på de sätt som du menar så innebär det att jag får såga av bakramen ca 10 cm vill av naturliga själ inte går att göra :wink:

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#59 Inlägg av Tyrannosaurus »

Invalido skrev:om jag skulle göra på de sätt som du menar så innebär det att jag får såga av bakramen ca 10 cm vill av naturliga själ inte går att göra :wink:
Allt går, det är bara viljan och en kapmaskin som behövs :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Invalido

#60 Inlägg av Invalido »

Tyrannosaurus skrev:
Invalido skrev:om jag skulle göra på de sätt som du menar så innebär det att jag får såga av bakramen ca 10 cm vill av naturliga själ inte går att göra :wink:
Allt går, det är bara viljan och en kapmaskin som behövs :wink:
som sackt... allt går..behöver då en ny sits o en sits till tjejen då jag behöver såga av fästena till orginal om jag nu skulle göra som i ditt förslag och en låda på tanken så att jag kan lägga alla reläer o motstond i...kan bli fint :wink:

Skriv svar