Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mig:)
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mig:)
Ska byta först & främst att förra ägaren har troligen tvättat med en grusig svamp som gör att det nu ser förjävligt ut, resten av hojen har klarat sig ifrån den skitiga svampen som tur är.
Vilken ska man köra på? Original eller Double Bubble???
SR Original kan jag tycka är snyggast men skulle inte vara fel med lite mer vindskydd när man ligger i lite högra farter
Någon här som har någon erfarenhet av detta?
Det lutar ut Double Bubble Röktonat
Tar jag svart försvinner möjligheterna att kunna filma igenom glaset med min telefon:(
Vilken ska man köra på? Original eller Double Bubble???
SR Original kan jag tycka är snyggast men skulle inte vara fel med lite mer vindskydd när man ligger i lite högra farter
Någon här som har någon erfarenhet av detta?
Det lutar ut Double Bubble Röktonat
Tar jag svart försvinner möjligheterna att kunna filma igenom glaset med min telefon:(
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
SR ser smäckrare ut. Allt annat får viffern att se ut som en BMW.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
Jag vet, håller med dig.adrian_vg skrev:SR ser smäckrare ut. Allt annat får viffern att se ut som en BMW.
men är sjukt nyfiken hur ett DB är att köra med.... Besluts ångest delux!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
Svårt att säga vad som är bäst för någon annat, men rent generellt.
1. Börja med att mäta. Du har väl höjden på glasen och jämför i förhållande till din längd när du sitter på hojen om du överhuvudtaget ska ha nåt som är högre än original.
2. Jag har för mig att Double Bubble skapar mindre turbulens än Sport Touring. Höjden verkar vara lika enligt bilderna.
1. Börja med att mäta. Du har väl höjden på glasen och jämför i förhållande till din längd när du sitter på hojen om du överhuvudtaget ska ha nåt som är högre än original.
2. Jag har för mig att Double Bubble skapar mindre turbulens än Sport Touring. Höjden verkar vara lika enligt bilderna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
Trevligt att vi kan "hjälpa" dig.Line_up skrev:Jag vet, håller med dig.adrian_vg skrev:SR ser smäckrare ut. Allt annat får viffern att se ut som en BMW.
men är sjukt nyfiken hur ett DB är att köra med.... Besluts ångest delux!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
Håller med här, hade satsat på ett rökfärgat originalglas.adrian_vg skrev:SR ser smäckrare ut. Allt annat får viffern att se ut som en BMW.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
Instämmer med herrarna.M@rtini skrev:Håller med här, hade satsat på ett rökfärgat originalglas.adrian_vg skrev:SR ser smäckrare ut. Allt annat får viffern att se ut som en BMW.
VFR750F -92, grön
Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
Jag hade ett DB på min gamla Fireblade, det åkte bort och orginal åkte tillbaka. Är ju faktiskt rätt skönt att få lite luft på överkroppen när det går lite fortare. Jag upplevde det som att luften lyfte upp överkroppen lite och gjorde körningen lite mer avslappnad i högre fart (mindre tyngd på armarna).
Men finns det inte någon som har en 1200 med DB monterat som kan komma med lite info?
Men finns det inte någon som har en 1200 med DB monterat som kan komma med lite info?
VFR -03
Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
Blev DB tillslut
Nu får det bli torre väder så jag får ut & prova!☺Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
Hunnit med ca 40 mil med den nya rutan och är grymt nöjd!. Speciellt i dessa temperaturerna 2+ till 7+. Slippa fartvinden är ett stort PLUS.
Jag körde med 2 polare igår motorvägen mellan Höllviken & Malmö
det var bara att bocka sig fram lite så slapp jag all kall vind.
Var av en av min kompis körde en Kawasaki z800 *Street hoj* & Frös röven av sig & min andra kompis kör en Vfr800 -99 men en kapad låg ruta. Det var bara att köra upp bredvid dem & göra tummen upp
Jag körde med 2 polare igår motorvägen mellan Höllviken & Malmö
det var bara att bocka sig fram lite så slapp jag all kall vind.
Var av en av min kompis körde en Kawasaki z800 *Street hoj* & Frös röven av sig & min andra kompis kör en Vfr800 -99 men en kapad låg ruta. Det var bara att köra upp bredvid dem & göra tummen upp
Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
Efter att ha saknat vinden som jag inte trodde var möjligt så blev det ytterligare en ruta.
En hel tonad SR ruta.
Tyckte den blev sportig igen & faktiskt ganska trevligt med vind på bröstet
En hel tonad SR ruta.
Tyckte den blev sportig igen & faktiskt ganska trevligt med vind på bröstet
- Bilagor
-
- E479A569-A8FB-4F2A-9586-8A14FC53FD5F.jpeg (45.91 KiB) Visad 11927 gånger
Re: Honda VFR 1200 Byta ruta. DB / orginal? Rösta & hjälp mi
Ser helt klart bättre ut än med "bubbelrutan", har själv aldrig haft några problem med vinden heller.Line_up skrev:Efter att ha saknat vinden som jag inte trodde var möjligt så blev det ytterligare en ruta.
En hel tonad SR ruta.
Tyckte den blev sportig igen & faktiskt ganska trevligt med vind på bröstet
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!