AndreasH skrev:Ang. bakfälgen så är det original.
Det är en täckbricka och en "fusk"bult med mutter.
Jag lackerade och anodiserade delarna för att efterlikna originalet och beställde en specialgjord dekal för att få med trycket och loggorna. På just denna bild syns nyansskillnaden mellan dekalen och brickan tydligt, är mindre i verkligheten.
På hela taget så blev det faktiskt riktigt bra.
Jag beundrar ditt sinne för detaljnoggrannhet och inte minst tålamodet och orken att hålla på och fixa allt som det verkar in i minsta detalj. Applåder!
Då hade jag det betydligt lättare när jag byggde om min hoj framför allt eftersom jag inte hade nån förlaga. Utan jag hade bara en bild i huvudet hur jag ville att det skulle se ut och jag lyckades komma rätt nära. Men i ärlighetens namn så har jag inte byggt så mycket själv.
Kåpa: Kraftigt modifierad kopia av CB1100R, by MM Dresser inkl. fästen.
Avgassystem: URM.
Ljuddämpare: Hemmabyggd.
Stötdämpare: Specialbeställd från Öhlins.
Styre: Laverda.
Fotpinnar: Tarozzi.
Blinkers fram: Lockhart Phillips trepoliga för original positionsljus.
Blinkers bak: Kawasaki ZXR.
Packhållare: GSM Sportrack.
Packväskhållare: Hemmabyggd.
Och så har jag hållit på. Sen har det också ändrat skepnad lite genom åren, bl.a. gick den i många år med Yoshimura slip-ons. Sen har jag testat MAC 4-1, Hindle 4-1, båda utan att ha blivit nöjd, innan det blev det nuvarande URM 4-2-1 först med MAC ljuddämpare som mest bara skränade innan det blev en hemmabyggd canisterdämpare.
Nu har jag iofs kommit bort från ämnet, men det var bara som en jämförelse på ombyggnationer. Jag har alltid gillat specialbyggda hojar och tyckt att det har varit synd att det numera är så få som modifierar sina. Förr var det ju mycket Rickman, Bimota, Dunstall, MussleMachine mm. Numera är det mesta bara standard och man får nästan kolla regnumret för att hitta sin hoj på parkeringen. Dom enda som bygger lite är chopperåkare (men det är en halt annat kategori folk), åså förstås Bly... (f'låt) Guldvingeåkare, men där handlar det mest om att hänga på så mycket skit i form av kromplåtar och lampor som möjligt.
Det finns förvisso dom där tyska ombyggda bushojarna med cutsar som pekar rätt upp i himlen (s.k. tyskarslen) men det är inte snyggt IMHO.
Därför är det extra kul när man ser en som verkligen har lagt ner sin själ på att bygga om en VFR, iofs inte nåt eget specialkomponerat, men en nära nog exakt kopia på ett av dom värsta runkobjekten genom historien är definitivt inte illa pinkat