Frippe skrev:Intressant läsning Tommy.
Har kollat på "AK-20 Axxion Cartridge Kit with Traxxion caps" som ett senare alternativ. Priset är tyvärr lite högt just nu, $ 1300 + frakt.
Blir att byta fjädring bak och laborera med det som finns fram till och börja med. Har beställt en Öhlins HO605, så väntar .....
Det är inte så att du skaffat fel sorts hoj? Du vill ju byta ut så mycket.
Frippe skrev:Dom på "Lelles MC" var inte så glada när jag kom in med 25% rabatten från SMC:s årsmöte
Vadå, ville de inte hålla vad de lovat??
Klart jag har fel hoj
Jag kom ju tillbaka från Fireblade, jag vill alltid försöka ändra lite för att få hojen "min" utan att det lyser för mycket. Fjädringen var alldeles för gungig när jag körde på Kinnekulle senast så jag tänkte ordna detta med lite spenderarbyxor.
Lelles påstod att dom inte hade den rabatten själva på Öhlins utan gjorde förlust, Synd för dom...
Jag kom ju tillbaka från Fireblade, jag vill alltid försöka ändra lite för att få hojen "min" utan att det lyser för mycket. Fjädringen var alldeles för gungig när jag körde på Kinnekulle senast så jag tänkte ordna detta med lite spenderarbyxor.
Jo, det förstås, annars skulle inte min viffer vara semi-repsolad. Eller ha klart lysande stålomspunna bromsslangar. Och en massa kolfiber här och där.
Frippe skrev:Lelles påstod att dom inte hade den rabatten själva på Öhlins utan gjorde förlust, Synd för dom...
Just, synd för dem. <mummel, mummel, Lelles, mummel, jämrans puckon...>
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Frippe skrev:Var köpte du dina stålspunna slangar?
Ebay. Lät montera på Sulas. Tog en dag för montering och ca en och en halv dag för luftningen... De är inte så bra på Honda.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Hej kanske lite sent inlägg, det som är viktigt med abs:en är att den tandade skivan innehåller lika många hål som original absringen gjorde om du skall byta gaffel,själv har jag bytt gafflar lite hur som helst på VFR, Suzuki, RVF, Aprilia mm med öhlins och diverse original gafflar, ABS ringen flyttar du bara med eller så flyttar de med hela framhjulet, kräver oftast ett lagerbyte, men inga större kostnader, lite kritiskt är diametern på bromsskivorna att dom stämmer så att dom kommer in i bromsoken tex original VFR skivor ´har för lite diameter för Öhlins osv. Bästa är att få tag i krona gaffel hjul och en abs ringen monterad(kommer inte i håg antal kuggar 60/80? bara att räkna orginalet) och använda hondas orginalpickup från VFR( den har någon skum flytande jord som inte är kompatibel hur som helst med andra)... MVH
Rydh skrev:WTF...? Ser ut som någon jäkla bilfälg. Däcket ser ju galet platt och lågprofil ut.
Åker inte amrissarna mest rakt fram ändå. Spelar roll isf.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!