Ljuddämpare
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- mikaeljohansson
- Medlem
Ljuddämpare
Jag försöker renovera och få min i originalskick, men jag skulle kunna tänka mig att byta till en uppdragen ljuddämpare, en sån som på bilden.(inte min,tyvärr) Blir riktigt snyggt, tycker jag. Nån som vet vad det är och var man kan få tag i en sådan? Mvh
Hojen på bilden, är enligt mitt tycke, vansinnigt snygg, i perfekt skick och helt igenom den ultimata drömhojen.Mitt mål!
Hojen på bilden, är enligt mitt tycke, vansinnigt snygg, i perfekt skick och helt igenom den ultimata drömhojen.Mitt mål!
- Bilagor
-
- VFR_750_FM__RC36_91_3s.jpg (112.09 KiB) Visad 18798 gånger
1991 VFR750 vit "Blondie"
--- "Om någonting fungerar, plocka isär för att ta reda på varför" ----

- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Re: ljuddämpare
Du hittar en hel del bilder på olika dämpare i "mitt slipon"-tråden här på forumet. En del matnyttigt finns i Hojtillbehörsdelen också.
En bra inspirationskälla om du vill ha en snygg vit RC36 är Jens Henriks hoj, och han finns här på forumet.
En bra inspirationskälla om du vill ha en snygg vit RC36 är Jens Henriks hoj, och han finns här på forumet.
VFR750F -92, grön
- mikaeljohansson
- Medlem
kanon, Tack och jag har lagt märke till att det finns en i "rätt" färg i Danmark med Jens Henriks (ja i min smak alltså, alla ni andras är också bra) Mvhtersan skrev:Du hittar en hel del bilder på olika dämpare i "mitt slipon"-tråden här på forumet. En del matnyttigt finns i Hojtillbehörsdelen också.
1991 VFR750 vit "Blondie"

man brukar kunna hitta uppdragna dämpare på ebay med jämna mellanrum.
"Bättre än HD"
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Och även här på säljessubforumet. Samt Blocket. Men eBay är nog stället om du ska ha dämparen nu-nu-nu!Seth skrev:man brukar kunna hitta uppdragna dämpare på ebay med jämna mellanrum.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
mm. o som extra topping så finns det rc30 style med dämparen på andra sidan hojenadrian_vg skrev:Och även här på säljessubforumet. Samt Blocket. Men eBay är nog stället om du ska ha dämparen nu-nu-nu!Seth skrev:man brukar kunna hitta uppdragna dämpare på ebay med jämna mellanrum.

"Bättre än HD"
- Tommy Gsson
- Donator 2023
Fast då är det helsystem!Seth skrev:mm. o som extra topping så finns det rc30 style med dämparen på andra sidan hojen
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: Ljuddämpare
Vansinnigt snyggt med rc30 look... Jag funderar själv på ett till mitt renoveringsprojekt
Re: Ljuddämpare
dock får man ta i beakta att med rc30 stuket så går det ej ha centralstödet. men det går att leva med 

"Bättre än HD"