Sida 3 av 4

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån nov 26, 2012 14:03
av adrian_vg
tersan skrev:Bortsett från att strömtjuvar är fula och ett bra tecken på att en okunnig varit i farten, så har de oftast dålig kontakt redan från början. Med åren blir det ännu sämre... dessutom gör man åverkan på ursprungskabeln. Det är ju inte alltid så att kretsen man kopplar in sig på är dimensionerad för fler förbrukare heller...
Strömtjuvarna syns inte under kåpan, och skönheten sitter i betraktarens öga. ;-)

I Pdoilerfallet rekommenderades det specifikt att man skulle koppla upp sig på baklampan. Jag tror inte belastningen är något problem. Tror 7W nämndes i sammanhanget när pumpen är i drift.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån nov 26, 2012 15:19
av Tyrannosaurus
Tommy Gsson skrev:
Tyrannosaurus skrev:
HondaHasse skrev:Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen :D
Vad farao är det där? Hittade något som heter F6B på Honda MC under kategorin Custom.

Då är frågan:
1. Är det någon slags ny variant på Valkyrie? (kallades F6C [Flat Six Custom] i Europa)
2. Är det någon slags ny variant på Rune?
3. Men om det är produktionsvarianten av EVO6 (scrolla ner lite) så är det en STOR besvikelse!
Vilken av dom vill du modifiera din V(FR) till? Framgår inte riktigt :mrgreen:
T.
Ja jag vet, men det var Hasse som började :wink:
EVO6 skulle jag iofs kunna tänka mig, men varför dom lyckats få till kedjedrift på en längdställd motor övergår min fattningsförmåga. Förvisso kan ha en vinkelväxel typ som på min eller VFR1200, men jag har aldrig sett det åt andra hållet.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån nov 26, 2012 17:03
av wargen
Stömtjuvar är kanske inte första valet på min hoj utan jag gör som Honda själva gör, vfr 800 kabelstam är lödade skarvar med krympslang och åldersbeständig tejp, jag har i och för sig skippat tejpen men alltid dubbla lager krympslang utan på lödningen ,blir en beständig och säker kontakt, och ingen kabel får klippas efter lödning för då öppnar man för oxid angrepp på kopparen. Med vänlig hälsning, jonny

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån nov 26, 2012 17:58
av Jimmy.S
wargen skrev:ingen kabel får klippas efter lödning för då öppnar man för oxid angrepp på kopparen. Med vänlig hälsning, jonny
Så sant så sant. Tänk om alla tänkte likadant då skulle el-felen minskas drastiskt

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån nov 26, 2012 18:26
av tersan
Jimmy.S skrev:
wargen skrev:ingen kabel får klippas efter lödning för då öppnar man för oxid angrepp på kopparen. Med vänlig hälsning, jonny
Så sant så sant. Tänk om alla tänkte likadant då skulle el-felen minskas drastiskt
+1

Fast man kanske också ska nämna att om man inte är duktig med lödkolven är det bättre att låta bli... det är lättare att lyckas med pressade kabelskor och krympslang. Kabelskor och 39.90-kronorstång från B-tema är dock inte att rekommendera...

nej, jag är ingen elexpert. Men jag har genom åren fått alldeles för många gråa hår av att reda ut tidigare ägares elexperiment på mina fordon. Därav rätt bestämda åsikter om mer eller mindre lämpliga verktyg och arbetssätt...

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: fre mar 29, 2013 16:17
av Seth
sugen på att byta backspegelar. vilken årsmodell av 800fi var det som passade 750 -90?

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: fre mar 29, 2013 17:45
av HondaHasse
Det gör nog alla men -00 och nyare utan "kondom" är snyggare.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: tor apr 25, 2013 15:24
av Seth
dem jag mena. :P
Kan ju göra en lista på vad jag planerar i vinter.

.Byta backspeglar till utan kondom.

.Installera shift kit
http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prodh20.html

.Byta lameller alt, "upgradera" lameller vid installation av shift kit.

.Fräscha upp bromsok o huvudcylindrar
.Byta till stålomspunnet.

Sen får jag se om jag ger mig på att byta hela avgassystemet..

Varför? ja fråga Donner varför han höll på med sin movistar ;)

Sv: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: tor apr 25, 2013 17:09
av jenshenrik
Seth skrev:sugen på att byta backspegelar. vilken årsmodell av 800fi var det som passade 750 -90?
'00 - '01 ;)

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: sön apr 28, 2013 21:14
av Ajax
Jag vill ha ett slip-on! Är det någon som har ett över till en VFR RC36-2 (94-97) för en rimlig penning så är jag intresserad. Det sitter ett på ett grönt exemplar i min närhet, men det lär väl inte vara till salu va?

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: sön apr 28, 2013 21:22
av Donner
Seth skrev:
Varför? ja fråga Donner varför han höll på med sin movistar ;)
Jadu.....har många fler planer för den hojen :roll: pengar växer dock inte på träd 8)

Nästa vinter tänker jag nog montera gaffeln och lacka framfälgen med mera :mrgreen:

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån apr 29, 2013 06:00
av adrian_vg
Ajax skrev:Jag vill ha ett slip-on! Är det någon som har ett över till en VFR RC36-2 (94-97) för en rimlig penning så är jag intresserad. Det sitter ett på ett grönt exemplar i min närhet, men det lär väl inte vara till salu va?
Dröm på ponken min, grönviffern är inte redo att skrotas än. ;-)

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: sön jul 07, 2013 20:51
av DevilsChild
Sådär, nu har det modifierats lite! Åttaekrade fälgen har lackats vit, skots med däck och monterats på hojen. Tycker själv att resultatet blev kanonbra. Fälgens form och färg gör linjespelet mycket snyggare på generation 4.

Bild

Bild

Den främre fälgen ska också lackas, vill helst dock hitta en begagnad att lack om. Så länge tror jag att det får bli vita fälgstripes fram.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: sön jul 07, 2013 21:54
av Tommy Gsson
DevilsChild skrev:Så länge tror jag att det får bli vita fälgstripes fram.
Hej.
Det finns ett alternativ om man inte vill förstöra sin org fälg, som jag funderade på innan jag hittade en extra fälg.
http://performix.se/plasti-dip?product_id=68
Går bra att dra bort när man ångrar sig.
T.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån jul 08, 2013 06:30
av adrian_vg
Snygg fälg! :-)
Varför Honda valde bort den till senare generationer kommer jag aldrig att förstå...