Hur vill du modifiera din VFR?

Bygger du om din hoj utöver det normala mekandet kan du dela med dig här.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#31 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Bortsett från att strömtjuvar är fula och ett bra tecken på att en okunnig varit i farten, så har de oftast dålig kontakt redan från början. Med åren blir det ännu sämre... dessutom gör man åverkan på ursprungskabeln. Det är ju inte alltid så att kretsen man kopplar in sig på är dimensionerad för fler förbrukare heller...
Strömtjuvarna syns inte under kåpan, och skönheten sitter i betraktarens öga. ;-)

I Pdoilerfallet rekommenderades det specifikt att man skulle koppla upp sig på baklampan. Jag tror inte belastningen är något problem. Tror 7W nämndes i sammanhanget när pumpen är i drift.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#32 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tommy Gsson skrev:
Tyrannosaurus skrev:
HondaHasse skrev:Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen :D
Vad farao är det där? Hittade något som heter F6B på Honda MC under kategorin Custom.

Då är frågan:
1. Är det någon slags ny variant på Valkyrie? (kallades F6C [Flat Six Custom] i Europa)
2. Är det någon slags ny variant på Rune?
3. Men om det är produktionsvarianten av EVO6 (scrolla ner lite) så är det en STOR besvikelse!
Vilken av dom vill du modifiera din V(FR) till? Framgår inte riktigt :mrgreen:
T.
Ja jag vet, men det var Hasse som började :wink:
EVO6 skulle jag iofs kunna tänka mig, men varför dom lyckats få till kedjedrift på en längdställd motor övergår min fattningsförmåga. Förvisso kan ha en vinkelväxel typ som på min eller VFR1200, men jag har aldrig sett det åt andra hållet.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
wargen
Donator 2013
Inlägg: 452
Blev medlem: tis maj 01, 2012 06:18

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#33 Inlägg av wargen »

Stömtjuvar är kanske inte första valet på min hoj utan jag gör som Honda själva gör, vfr 800 kabelstam är lödade skarvar med krympslang och åldersbeständig tejp, jag har i och för sig skippat tejpen men alltid dubbla lager krympslang utan på lödningen ,blir en beständig och säker kontakt, och ingen kabel får klippas efter lödning för då öppnar man för oxid angrepp på kopparen. Med vänlig hälsning, jonny

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#34 Inlägg av Jimmy.S »

wargen skrev:ingen kabel får klippas efter lödning för då öppnar man för oxid angrepp på kopparen. Med vänlig hälsning, jonny
Så sant så sant. Tänk om alla tänkte likadant då skulle el-felen minskas drastiskt

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#35 Inlägg av tersan »

Jimmy.S skrev:
wargen skrev:ingen kabel får klippas efter lödning för då öppnar man för oxid angrepp på kopparen. Med vänlig hälsning, jonny
Så sant så sant. Tänk om alla tänkte likadant då skulle el-felen minskas drastiskt
+1

Fast man kanske också ska nämna att om man inte är duktig med lödkolven är det bättre att låta bli... det är lättare att lyckas med pressade kabelskor och krympslang. Kabelskor och 39.90-kronorstång från B-tema är dock inte att rekommendera...

nej, jag är ingen elexpert. Men jag har genom åren fått alldeles för många gråa hår av att reda ut tidigare ägares elexperiment på mina fordon. Därav rätt bestämda åsikter om mer eller mindre lämpliga verktyg och arbetssätt...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#36 Inlägg av Seth »

sugen på att byta backspegelar. vilken årsmodell av 800fi var det som passade 750 -90?
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#37 Inlägg av HondaHasse »

Det gör nog alla men -00 och nyare utan "kondom" är snyggare.

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#38 Inlägg av Seth »

dem jag mena. :P
Kan ju göra en lista på vad jag planerar i vinter.

.Byta backspeglar till utan kondom.

.Installera shift kit
http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prodh20.html

.Byta lameller alt, "upgradera" lameller vid installation av shift kit.

.Fräscha upp bromsok o huvudcylindrar
.Byta till stålomspunnet.

Sen får jag se om jag ger mig på att byta hela avgassystemet..

Varför? ja fråga Donner varför han höll på med sin movistar ;)
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
jenshenrik
Medlem
Inlägg: 345
Blev medlem: fre feb 12, 2010 20:26
Ort: Odense, Danmark
Kontakt:

Sv: Hur vill du modifiera din VFR?

#39 Inlägg av jenshenrik »

Seth skrev:sugen på att byta backspegelar. vilken årsmodell av 800fi var det som passade 750 -90?
'00 - '01 ;)
Jens Henrik
"Uhyret" - CBR954RR3
-Hjertet banker altid for V4
BildVFR-Forum.dk

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#40 Inlägg av Ajax »

Jag vill ha ett slip-on! Är det någon som har ett över till en VFR RC36-2 (94-97) för en rimlig penning så är jag intresserad. Det sitter ett på ett grönt exemplar i min närhet, men det lär väl inte vara till salu va?
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#41 Inlägg av Donner »

Seth skrev:
Varför? ja fråga Donner varför han höll på med sin movistar ;)
Jadu.....har många fler planer för den hojen :roll: pengar växer dock inte på träd 8)

Nästa vinter tänker jag nog montera gaffeln och lacka framfälgen med mera :mrgreen:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#42 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Jag vill ha ett slip-on! Är det någon som har ett över till en VFR RC36-2 (94-97) för en rimlig penning så är jag intresserad. Det sitter ett på ett grönt exemplar i min närhet, men det lär väl inte vara till salu va?
Dröm på ponken min, grönviffern är inte redo att skrotas än. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
DevilsChild
Medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: tor aug 11, 2011 20:50
Ort: Åkersberga

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#43 Inlägg av DevilsChild »

Sådär, nu har det modifierats lite! Åttaekrade fälgen har lackats vit, skots med däck och monterats på hojen. Tycker själv att resultatet blev kanonbra. Fälgens form och färg gör linjespelet mycket snyggare på generation 4.

Bild

Bild

Den främre fälgen ska också lackas, vill helst dock hitta en begagnad att lack om. Så länge tror jag att det får bli vita fälgstripes fram.

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2138
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#44 Inlägg av Tommy Gsson »

DevilsChild skrev:Så länge tror jag att det får bli vita fälgstripes fram.
Hej.
Det finns ett alternativ om man inte vill förstöra sin org fälg, som jag funderade på innan jag hittade en extra fälg.
http://performix.se/plasti-dip?product_id=68
Går bra att dra bort när man ångrar sig.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

#45 Inlägg av adrian_vg »

Snygg fälg! :-)
Varför Honda valde bort den till senare generationer kommer jag aldrig att förstå...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar