Hur vill du modifiera din VFR?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- HondaHasse
- Donator 2018
- Inlägg: 2245
- Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Min "VFR 1800" ska jag sätta dragkrok på och se om jag inte kan lacka lite saker mattsvarta, för mycket blankt som måste putsas
Släpet skulle jag ha lackat i vinter men det får vänta, lackningen som jag har bestämt mig för kostar en slant. Kanske det blir rollern så det blir blått, rött kan jag ju inte ha det för då blir det ju snabbare än hojen sägs det.
Släpet skulle jag ha lackat i vinter men det får vänta, lackningen som jag har bestämt mig för kostar en slant. Kanske det blir rollern så det blir blått, rött kan jag ju inte ha det för då blir det ju snabbare än hojen sägs det.
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2141
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
PlastiDip rekommenderas.HondaHasse skrev: kan lacka lite saker mattsvarta, för mycket blankt som måste putsas
Har använt det på på en V2K åt en kompis, blev snyggt.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- HondaHasse
- Donator 2018
- Inlägg: 2245
- Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen
Nåt i den här stilen
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2141
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Typ kopplingskåpor funkar bra, mer än oljetemperatur rekommenderas ej.HondaHasse skrev:Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Man kanske skulle köpa och spraya "magen" på hojen och det där konstiga som sitter framför avgasrören.
Sitter även och funderar på att sätta nät framför avgasrören
Sitter även och funderar på att sätta nät framför avgasrören
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Mest korvkioskmods som finns i mitt huvud då jag som sagt har begränsade mekkunskaper. Men nya grepp och ett KN-filter ska på plats i vinter. Värmehandtag har jag funderat på samt att göra något åt handtagsvinkeln/höjden. En scott-oiler kanske?
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Pdoiler pratas det om i en annan tråd!Rydh skrev:Mest korvkioskmods som finns i mitt huvud då jag som sagt har begränsade mekkunskaper. Men nya grepp och ett KN-filter ska på plats i vinter. Värmehandtag har jag funderat på samt att göra något åt handtagsvinkeln/höjden. En scott-oiler kanske?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Såg det precis efter min post Får jag bara hjälp med elen så såg det ju högst intressant ut!adrian_vg skrev:Rydh skrev: Pdoiler pratas det om i en annan tråd!
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Tänkte lite åt samma håll. Att ansluta Pdoilern till baklampan som det föreslås, borde vara en smal sak med två strömtjuvar.Rydh skrev:Såg det precis efter min post Får jag bara hjälp med elen så såg det ju högst intressant ut!
Priset är ju iaf rätt för oljaren!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
adrian_vg skrev:
Priset är ju iaf rätt för oljaren!
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Vad farao är det där? Hittade något som heter F6B på Honda MC under kategorin Custom.HondaHasse skrev:Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen
Då är frågan:
1. Är det någon slags ny variant på Valkyrie? (kallades F6C [Flat Six Custom] i Europa)
2. Är det någon slags ny variant på Rune?
3. Men om det är produktionsvarianten av EVO6 (scrolla ner lite) så är det en STOR besvikelse!
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2141
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Vilken av dom vill du modifiera din V(FR) till? Framgår inte riktigtTyrannosaurus skrev:Vad farao är det där? Hittade något som heter F6B på Honda MC under kategorin Custom.HondaHasse skrev:Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen
Då är frågan:
1. Är det någon slags ny variant på Valkyrie? (kallades F6C [Flat Six Custom] i Europa)
2. Är det någon slags ny variant på Rune?
3. Men om det är produktionsvarianten av EVO6 (scrolla ner lite) så är det en STOR besvikelse!
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Hmm... led inte ner andra stackare i strömtjuvsträsket nu... Ska man modda elsystemet bör man göra det ordentligt, annars får man problem förr eller senare.adrian_vg skrev:...Att ansluta Pdoilern till baklampan som det föreslås, borde vara en smal sak med två strömtjuvar.Rydh skrev:Får jag bara hjälp med elen så såg det ju högst intressant ut!
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Varför är inte strömtjuvar ordentligt? Då ser man iaf vart ledningarna går, än om man ska dra flera meter extra kabel till tändning edyl och riskera att ev larm och/eller startspärr ballar ur.tersan skrev:Hmm... led inte ner andra stackare i strömtjuvsträsket nu... Ska man modda elsystemet bör man göra det ordentligt, annars får man problem förr eller senare.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Hur vill du modifiera din VFR?
Bortsett från att strömtjuvar är fula och ett bra tecken på att en okunnig varit i farten, så har de oftast dålig kontakt redan från början. Med åren blir det ännu sämre... dessutom gör man åverkan på ursprungskabeln. Det är ju inte alltid så att kretsen man kopplar in sig på är dimensionerad för fler förbrukare heller...adrian_vg skrev:Varför är inte strömtjuvar ordentligt? Då ser man iaf vart ledningarna går, än om man ska dra flera meter extra kabel till tändning edyl och riskera att ev larm och/eller startspärr ballar ur.
Min erfarenhet från elproblem är det oftast är snabblösningar som får larm etc att krångla. Använder man rätt material och kopplar klokt så håller det minst lika bra som original.
VFR750F -92, grön