Sida 21 av 21

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: lör maj 03, 2014 16:09
av Söderberg
Beskådade hojen idag hos Nilssons. Det såg jäkligt bra ut med nya gaffeln. Kan du va nöjd med.

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: tis maj 06, 2014 16:59
av Donner
Tack :D

Så det var du som parkerat sidan om? :banana

Re: Sv: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: mån maj 12, 2014 12:17
av Söderberg
Japp. Det var jag.

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: sön sep 21, 2014 13:44
av wargen
Bra byggt! ser ut som "min" gamla gaffel har fått ett ansiktslyft! kul Med vänlig hälsning Jonny

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: mån sep 22, 2014 18:44
av Donner
Ja det blev bra Wargen, ordentligt med skillnad i väghållning också :tummenupp

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: mån sep 22, 2014 20:16
av wargen
Jorå den är duktig den gaffel, nästa steg är öhlin, då jvlr..... Men snyggt byggt

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: tis sep 23, 2014 17:31
av Donner
Tack, öhlins ja :roll: .....får nog spara ihop till en bakdämpare först :D

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: tor maj 31, 2018 13:48
av Simba2
wargen skrev:FN va bra 110 på slangen det är grymt. kul att det funkar bra
Klart imponerande siffra! Jag hade en helt ny CBR900RR (929kubik) som i broschyren hade 150HK med ett eftermonterat Micron titan slip-on, den bänkade jag till 107 bakhjulshästar. Hästkraftshetsen från Yamaha R1 kunde inte Honda ståta med mindre men två år senare hade 900RR vuxit till 954 kubik allt för att möta konkurrensen. Hur som helst 110HK på slangen är respektingivande och det utan tryckmatning av luft. Hade jag haft det i min VFR 800 anno 1998 hade jag aldrig gått över till en Fireblade.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: tor jun 07, 2018 10:19
av Donner
Simba2 skrev:
wargen skrev:FN va bra 110 på slangen det är grymt. kul att det funkar bra
Klart imponerande siffra! Jag hade en helt ny CBR900RR (929kubik) som i broschyren hade 150HK med ett eftermonterat Micron titan slip-on, den bänkade jag till 107 bakhjulshästar. Hästkraftshetsen från Yamaha R1 kunde inte Honda ståta med mindre men två år senare hade 900RR vuxit till 954 kubik allt för att möta konkurrensen. Hur som helst 110HK på slangen är respektingivande och det utan tryckmatning av luft. Hade jag haft det i min VFR 800 anno 1998 hade jag aldrig gått över till en Fireblade.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack, ja den gick bra måste jag säga. Nu har hojen bytt ägare (han finns på forumet) jag saknar det fantastiska ljudet i den. Har min CBF1000 kvar men med radfyra så brölar den mest :)

150hk enl spec och 107 på slangen var inte imponerande.