Motorbyte 750-800

Bygger du om din hoj utöver det normala mekandet kan du dela med dig här.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Bob
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: lör mar 06, 2010 11:52
Ort: Göteborg / Gustafs

Re: Motorbyte 750-800

#31 Inlägg av Bob »

Jo, skulle vilja ha en gaffel som går att uppdatera med Race Tech-ventiler oxå, men enklaste sättet att hitta nåt som passar är nog att åka till mc-demonteringen utanför Trollhättan.

Griffon
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: ons dec 28, 2011 23:52

Re: Motorbyte 750-800

#32 Inlägg av Griffon »

Jag har för mig de konkade för nåra år sedan en kompis va där å tjackade typ tretti pallar med grejjor . Jag är antagligen för gammal för att veta vilka eftermarket pinaler du talar om men , tror nog en uppånergaffel inte riktigt gör sig på den cykeln, estetiskt dårå, men där finns ju den fina Showan som satt på Fireblades å Trajjor (typ 955:an), å faktiskt så kan ju faktiskt firebladegaffeln passa i Hondas puckade lagerdimensioner ( de använder ju INTE , naturligtvis, standardisérade maskinelement utan beställer helt egna dimensioner från nån lagertillverkare) jag åkte faktiskt med teflon lager på räcern då där inte fanns nåt vettigt att få tag på det funkade alla år jag hade den....kihi... :) Dessutom så sitter det ju fina hejdare på både Fireblade å 955:or :wink:

Användarvisningsbild
wargen
Donator 2013
Inlägg: 452
Blev medlem: tis maj 01, 2012 06:18

Re: Motorbyte 750-800

#33 Inlägg av wargen »

Hej, jag har en GSX750 2008 gaffel USD med krona lager och allt, inkl radialbromsar i bra skick, kan kanske vara något? passar till vfr800 -02, och lager är standard storlekar till honda, bara gå in till en lager butik och beställa, ca 150-250 kr st om du hittar någon gaffel med krona, i guider och howto har jag laggt upp en tråd för ombyggnad till sprut,,, mvh

Bob
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: lör mar 06, 2010 11:52
Ort: Göteborg / Gustafs

Re: Motorbyte 750-800

#34 Inlägg av Bob »

Jo, håller med om att en USD-gaffel inte gör sig estetiskt i en gammal VFR och jag vill som sagt var helst slippa byta gaffelkronorna.
En usd-gaffel är ju oxå lite bredare och jag vet inte hur mycket plats det finns innanför kåpan med stag och annat, så till att börja med ska jag försöka leta reda på en gaffel som passar någorlunda iaf.
Har dessutom fyrkolvsok liggandes från en Fireblade som jag vill använda och tänkte eventuellt beställa lite större skivor från ISR sen.

Det var annars en demontering i Vänersborg som konkade för nåt år sen, jag var där å köpte min vfr800 motor, Bikes mc-demontering annonserar iaf på blocket för tillfället så..

Med racetech-ventiler menade jag prylar från det här stället http://www.racetech.com/page/id/71 Deras Gold Valve Emulators vore intressant att prova!

Griffon
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: ons dec 28, 2011 23:52

Re: Motorbyte 750-800

#35 Inlägg av Griffon »

Skaru ha Acke skivor så säg till mig så kan du i.a.f få mitt netto.. :)

Bob
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: lör mar 06, 2010 11:52
Ort: Göteborg / Gustafs

Re: Motorbyte 750-800

#36 Inlägg av Bob »

Griffon skrev:Skaru ha Acke skivor så säg till mig så kan du i.a.f få mitt netto.. :)
Ett sånt erbjudande tackar man såklart inte nej till om det går att lösa på nåt smidigt sätt:-)

Griffon
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: ons dec 28, 2011 23:52

Re: Motorbyte 750-800

#37 Inlägg av Griffon »

Du når mig på 035 30 49 79 sms.a om det visar sig att jag är onåbar i.e. på verkstan tre våningar ned. Eller Lewd_e@på Hotposten....

Bob
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: lör mar 06, 2010 11:52
Ort: Göteborg / Gustafs

Re: Motorbyte 750-800

#38 Inlägg av Bob »

Fint, ska bara kolla kolla upp vad ska ha bromskivor först, när man ändå byter framgaffel så vore det kanske läge att sätta i en bredare framfälg oxå.

Har hursomhelst fått hem ett lättviktsbatteri från chorai idag, inte provat det ännu men det ska bli intressant.
Nån annan som kör med ett sånt?

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2138
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Motorbyte 750-800

#39 Inlägg av Tommy Gsson »

Bob skrev:Fint, ska bara kolla kolla upp vad ska ha bromskivor först, när man ändå byter framgaffel så vore det kanske läge att sätta i en bredare framfälg oxå.
Jag har en 90-93 fälg som jag moddat för att sätta i en -88.(fräst in skivornas anläggningsyta så dom hamnar 3.5mm närmare varandra)
Det som är kvar är att svarva distanserna mot gaffeln.
Kan den vara av intresse?. Om du vill ha vfr-fälg.
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Skriv svar