vtec toro charger

Bygger du om din hoj utöver det normala mekandet kan du dela med dig här.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
vfr800
Donator 2007
Inlägg: 272
Blev medlem: tis jun 06, 2006 23:17
Ort: eskilstuna

vtec toro charger

#1 Inlägg av vfr800 »

Äntligen har han börjat :) verkar mer vettigt än slänga pengar i sjön på en 1200 iallafall,jag ska med allvar kolla vad detta kit kommer att kosta och eventuellt skaffa haha :)

http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... 9-vtec-sc/

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: vtec toro charger

#2 Inlägg av adrian_vg »

Är det bara VFR-insprutarna som fått/ska få kompressorer monterade?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

vfr800
Donator 2007
Inlägg: 272
Blev medlem: tis jun 06, 2006 23:17
Ort: eskilstuna

#3 Inlägg av vfr800 »

Ja iallafall som det är nu det kit som nu finns att köpa är från 98-01 sen kommer vtec modellerna dom utvecklar en till -06 men mappar ska ordnas till 02-09,övriga modeller har dom sagt att det beror på efterfrågan men med tanke på att kitet till 98-01 kostar 5500 dollar så är det ju en del att hosta fram.....


http://www.aaperf.com/vfrkit-gen5.html

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#4 Inlägg av adrian_vg »

Är lite nyfiken; om man kollar på en förgasarmotor, är det tekiskt "enkelt" att montera en turbo eller kompressor på en sån? Inbillar mig att en insprutare är enklare att stämma av med överladdningen än en förgasarmotor.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#5 Inlägg av Donner »

adrian_vg skrev:Är lite nyfiken; om man kollar på en förgasarmotor, är det tekiskt "enkelt" att montera en turbo eller kompressor på en sån? Inbillar mig att en insprutare är enklare att stämma av med överladdningen än en förgasarmotor.
Insprutning är ju en klar fördel då det blir mycket lättare (läs bättre) att kunna kompensera soppan efter laddtryck, samt ha övervakning via lambdasond och knacksensor. Det går säkert att få en förgasarturbo att funka men chansen är ganska stor att det aldrig blir riktigt bra. Mer meck än köra typ.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#6 Inlägg av adrian_vg »

Donner skrev:Insprutning är ju en klar fördel då det blir mycket lättare (läs bättre) att kunna kompensera soppan efter laddtryck, samt ha övervakning via lambdasond och knacksensor. Det går säkert att få en förgasarturbo att funka men chansen är ganska stor att det aldrig blir riktigt bra. Mer meck än köra typ.
Anade det. Tack för feedbacken!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar