Äntligen har han börjat verkar mer vettigt än slänga pengar i sjön på en 1200 iallafall,jag ska med allvar kolla vad detta kit kommer att kosta och eventuellt skaffa haha
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... 9-vtec-sc/
vtec toro charger
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: vtec toro charger
Är det bara VFR-insprutarna som fått/ska få kompressorer monterade?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Ja iallafall som det är nu det kit som nu finns att köpa är från 98-01 sen kommer vtec modellerna dom utvecklar en till -06 men mappar ska ordnas till 02-09,övriga modeller har dom sagt att det beror på efterfrågan men med tanke på att kitet till 98-01 kostar 5500 dollar så är det ju en del att hosta fram.....
http://www.aaperf.com/vfrkit-gen5.html
http://www.aaperf.com/vfrkit-gen5.html
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Är lite nyfiken; om man kollar på en förgasarmotor, är det tekiskt "enkelt" att montera en turbo eller kompressor på en sån? Inbillar mig att en insprutare är enklare att stämma av med överladdningen än en förgasarmotor.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Insprutning är ju en klar fördel då det blir mycket lättare (läs bättre) att kunna kompensera soppan efter laddtryck, samt ha övervakning via lambdasond och knacksensor. Det går säkert att få en förgasarturbo att funka men chansen är ganska stor att det aldrig blir riktigt bra. Mer meck än köra typ.adrian_vg skrev:Är lite nyfiken; om man kollar på en förgasarmotor, är det tekiskt "enkelt" att montera en turbo eller kompressor på en sån? Inbillar mig att en insprutare är enklare att stämma av med överladdningen än en förgasarmotor.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Anade det. Tack för feedbacken!Donner skrev:Insprutning är ju en klar fördel då det blir mycket lättare (läs bättre) att kunna kompensera soppan efter laddtryck, samt ha övervakning via lambdasond och knacksensor. Det går säkert att få en förgasarturbo att funka men chansen är ganska stor att det aldrig blir riktigt bra. Mer meck än köra typ.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!