Sida 10 av 12

Postat: tor mar 18, 2010 08:38
av adrian_vg
Donner skrev:
adrian_vg skrev:Jag skulle vilja ha en sån också! Saminköp? :D
http://www.blocket.se/lund/MC_Delar_Olj ... w=0&last=1


Denna var fin men dyyyyyr :shock:
Artnr 10034168.

Dyr? Joo... 670kr.

Det tråkiga är att oljetempmätaren från MC-Depån/Louis är den enda jag hittat för VFR... :?

Louis i Tyskland tar 612kr för samma mätare (sök på samma på samma artnr på http://www.louis.de). Det är inkl 16% moms, men ex frakt.

Är det värt det tror du?

Postat: tor mar 18, 2010 19:09
av Tyrannosaurus
adrian_vg skrev:
Donner skrev:
adrian_vg skrev:Jag skulle vilja ha en sån också! Saminköp? :D
http://www.blocket.se/lund/MC_Delar_Olj ... w=0&last=1

Denna var fin men dyyyyyr :shock:
Artnr 10034168.

Dyr? Joo... 670kr.

Det tråkiga är att oljetempmätaren från MC-Depån/Louis är den enda jag hittat för VFR... :?

Louis i Tyskland tar 612kr för samma mätare (sök på samma på samma artnr på http://www.louis.de). Det är inkl 16% moms, men ex frakt.

Är det värt det tror du?
Roffes http://www.roffesmotor.se (och Raceway i Stockholm) har såna. Men det finns en liten varning för dessa mätare. Om själva "spröten" är för långa eller har för stor diameter så kan dom i vissa fall gå emot dreven i motorn. Det beror på var hålet sitter och om det finns drev i närheten.

Postat: tor mar 18, 2010 19:14
av adrian_vg
Tyrannosaurus skrev:Roffes http://www.roffesmotor.se (och Raceway i Stockholm) har såna. Men det finns en liten varning för dessa mätare. Om själva "spröten" är för långa eller har för stor diameter så kan dom i vissa fall gå emot dreven i motorn. Det beror på var hålet sitter och om det finns drev i närheten.
Kan man såga av en bit om det är för långt?

Ang dreven, så är det väl ingen fara om bara längden är ok. Det är värre om pinnen är för kort!

Postat: tor mar 18, 2010 19:16
av Donner
adrian_vg skrev:
Artnr 10034168.

Dyr? Joo... 670kr.

Det tråkiga är att oljetempmätaren från MC-Depån/Louis är den enda jag hittat för VFR... :?

Louis i Tyskland tar 612kr för samma mätare (sök på samma på samma artnr på http://www.louis.de). Det är inkl 16% moms, men ex frakt.

Är det värt det tror du?
Nja det är för dyrt för min del. 300kr kan det vara värt.

Postat: tor mar 18, 2010 19:19
av Tyrannosaurus
adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Roffes http://www.roffesmotor.se (och Raceway i Stockholm) har såna. Men det finns en liten varning för dessa mätare. Om själva "spröten" är för långa eller har för stor diameter så kan dom i vissa fall gå emot dreven i motorn. Det beror på var hålet sitter och om det finns drev i närheten.
Kan man såga av en bit om det är för långt?

Ang dreven, så är det väl ingen fara om bara längden är ok. Det är värre om pinnen är för kort!
På fråga A svarar jag vet ej och på fråga B svarar jag också vet ej :wink:
Jag har aldrig haft en själv utan det är bara vad jag har hört.

Postat: tor mar 18, 2010 19:32
av adrian_vg
Donner skrev:Nja det är för dyrt för min del. 300kr kan det vara värt.
Japp, håller med dig. Trehundra är nån sorts smärtgräns för en sån här grej.

Postat: fre mar 19, 2010 20:39
av Donner
Premiärturen avklarad. 3,5 mil +8 grader i luften.

Gick som ett spjut. :)
Ljuddämparen får nog moddas lite om den skall gå igenom bes.
Varvräknaren la av, får nog koppla om den. Tog signalen från tändningsboxen och det funkar bara ibland tydligen.

En dbkiller i dämparen och justera ljuset så är den klar, ja besiktningsklar iaf. Är en del att snygga till sen men den är ju körbar iaf.

Postat: fre mar 19, 2010 20:58
av HondaHasse
Ska bli spännande och se o höra irl!
Då behöver du inte vara i "outsidersgruppen" på träffen längre! :wink:

Postat: fre mar 19, 2010 21:45
av Donner
HondaHasse skrev:Ska bli spännande och se o höra irl!
Då behöver du inte vara i "outsidersgruppen" på träffen längre! :wink:
Tack Hasse fast med en Fighter e jag lite outsider ändå hehe, har vant mej vid all mobbing numera ;)

Postat: fre mar 19, 2010 22:23
av adrian_vg
Donner skrev:Premiärturen avklarad. 3,5 mil +8 grader i luften.

Gick som ett spjut. :)
Ljuddämparen får nog moddas lite om den skall gå igenom bes.
Varvräknaren la av, får nog koppla om den. Tog signalen från tändningsboxen och det funkar bara ibland tydligen.

En dbkiller i dämparen och justera ljuset så är den klar, ja besiktningsklar iaf. Är en del att snygga till sen men den är ju körbar iaf.
Snabba ryck!

Postat: fre mar 19, 2010 22:51
av Invalido
Donner skrev:Premiärturen avklarad. 3,5 mil +8 grader i luften.

Gick som ett spjut. :)
Ljuddämparen får nog moddas lite om den skall gå igenom bes.
Varvräknaren la av, får nog koppla om den. Tog signalen från tändningsboxen och det funkar bara ibland tydligen.

En dbkiller i dämparen och justera ljuset så är den klar, ja besiktningsklar iaf. Är en del att snygga till sen men den är ju körbar iaf.
jag hade det blåset på sist o det var inga problem alls

Postat: fre mar 19, 2010 22:53
av Invalido
Donner skrev:
HondaHasse skrev:Ska bli spännande och se o höra irl!
Då behöver du inte vara i "outsidersgruppen" på träffen längre! :wink:
Tack Hasse fast med en Fighter e jag lite outsider ändå hehe, har vant mej vid all mobbing numera ;)
lär med komma på en fighter med j... mycket drag i :shock:

ang varvräknaren så har jag förmig att det röda går vid 13 odär finns inget övervarvningsskydd men dra den till 10 o se om du kan sitta kvar annars får du hämta dreven o hos mig så kan du gasa upp det på slangen med hahahahaha :D

Postat: fre mar 19, 2010 23:08
av Tyrannosaurus
Donner skrev:Varvräknaren la av, får nog koppla om den. Tog signalen från tändningsboxen och det funkar bara ibland tydligen.
Kan vara att den får för mycket signal. Prova att ta från ena spolens utgående primär.

Gul på den främre och blå på den bakre. Så är det på VF, kan tänka mig att det är likadant på VFR.

Postat: lör mar 20, 2010 10:43
av Donner
Troligen går den att gasa upp på slangen som den är, det känns så 8).

Okej ja då kan jag testa att besiktiga med den dämparen, kan ju inte få mer än en 2:a.

Ang varvräknaren så står det i anvisningen att man kan linda signalkabeln runt en tändkabel men det känns sådär. Får nog testa att koppla in mej på spolen direkt.

Invalido, gött att du kommer på träffen.

Postat: mån apr 12, 2010 19:52
av Donner
Liten uppdatering.

Ja laddningsregulatorn brann ju upp så en begagnad är nu monterad, funkar fint.

Nåt skumt har hänt med bromshandtaget, det liksom kärvar, hackar när man pressar lite hårdare. Känns som om det är inne i huvudcylindern (bromspumpen) men jag vet inte, får kolla närmare på det för det är lite obehagligt när man skall bromsa hårt.

Tankmätaren stämmer ganska bra, när den visar tom (sista dutten i displayen blinkar) så fick jag i 18,5 liter.

Enl färddatorn så har jag varit uppe i 199km/h och 14600rpm, dock stämmer nog inte varvräknaren så det får man nog ta med en nypa salt.
Tvivelaktigt att den skulle varva så mycket eller??

Besiktningstid den 3/5 så vi får se hur det går. 8) Wish me luck!!

Just nu har den rullat 312km :lol: