Sida 8 av 12

Postat: ons mar 10, 2010 21:01
av Donner
Invalido skrev:
Donner skrev:Har nu ändrat läge på batteriet så slangarna till bränslepumpen ligger bättre.
Börjat nysta upp kabelhärvan framtill (pust).
Säkringsdosan skall flyttas längst bak och kommer att sitta under passagerarsitsen. En del av kabelhärvan skall flyttas in under tanken.
Får göra fästen till Acewellmätaren oxå.

En fråga som dök upp är i vilket område original tankarmatur jobbar?
Acewell mätaren vill jobba med en givare som går mellan 0-100 ohm.
Nån som vet inom vilket område original jobbar??

Provkörning på väg är gjord och den funkar fint, dock gick det inte att svänga så mycket pga slangar till oljekylaren var ivägen.

Bygget är igång igen och bilder kommer så småningom.
ljudet???mm
Ljudet?

Postat: tor mar 11, 2010 15:58
av Invalido
ja lät den fint? :wink:

Postat: tor mar 11, 2010 17:40
av adrian_vg
Invalido skrev:ja lät den fint? :wink:
Saknar du viffern redan? ;-)

Postat: tor mar 11, 2010 19:16
av Invalido
adrian_vg skrev:
Invalido skrev:ja lät den fint? :wink:
Saknar du viffern redan? ;-)
vänta ni o se så...den är o kommer bli riktigt fräck!

Postat: tor mar 11, 2010 19:20
av Donner
Invalido skrev:ja lät den fint? :wink:
Ja den lät helgott....riktigt fint faktiskt. Speciellt ljud i dom maskinerna och med den dämparen är det perfekt.

Postat: tor mar 11, 2010 22:25
av adrian_vg
Donner skrev:Ja den lät helgott....riktigt fint faktiskt. Speciellt ljud i dom maskinerna och med den dämparen är det perfekt.
Scorpion mullrar rätt fint. :D

Postat: fre mar 12, 2010 22:59
av Donner
Elsystemsjobb idag. Säkringsdosan har hamnat där bak och resten av elsystemet hamnar under tanken.

Sista bilden är när jag började ikväll.

Postat: fre mar 12, 2010 23:00
av Donner
Här har det mesta hamnat under tanken.

Postat: fre mar 12, 2010 23:42
av adrian_vg
Donner skrev:Elsystemsjobb idag. Säkringsdosan har hamnat där bak och resten av elsystemet hamnar under tanken.

Sista bilden är när jag började ikväll.
Vilken megahärva du har där framme!! Hoppas du vet vad du gör! ;-) :D

Postat: fre mar 12, 2010 23:45
av Donner
Hehe ja vi får se vad som funkar sen :roll:

Postat: fre mar 12, 2010 23:48
av adrian_vg
Donner skrev:Hehe ja vi får se vad som funkar sen :roll:
:popcorn

Postat: lör mar 13, 2010 02:43
av Tyrannosaurus
adrian_vg skrev:
Donner skrev:Hehe ja vi får se vad som funkar sen :roll:
:popcorn
Är det hemmadragen el eller förlängd originalhärva? För det är väl avpassat och att bara flytta komponenter brukar inte låta sig göras i en handvändning.
Det här ska bli intressant att följa :popcorn

Postat: lör mar 13, 2010 06:41
av HondaHasse
Elektrikerns ordspråk passar väl här:
Friskt kopplat, hälften brunnet! :shock:

Ska bli spännande och se i verkligheten en dag....

Postat: lör mar 13, 2010 09:09
av Donner
Ja än har det inte brunnit hehe. Batteriet är kopplat under tiden, det gör det lite mer spännande :shock: Det är originalhärvan som jag klipper i och förlänger, använder kablage till dragkrokskontakt som har 7 kablar. Får ha 2 st då jag behöver 12st kablar bak. Passar på att rensa upp lite nu och klippa bort lite onödigt. Har lite problem med kärvande gasvajrar...får se om jag hittar längre eller får till en annan dragning. 8)

Postat: lör mar 13, 2010 11:38
av Invalido
Donner skrev:Ja än har det inte brunnit hehe. Batteriet är kopplat under tiden, det gör det lite mer spännande :shock: Det är originalhärvan som jag klipper i och förlänger, använder kablage till dragkrokskontakt som har 7 kablar. Får ha 2 st då jag behöver 12st kablar bak. Passar på att rensa upp lite nu och klippa bort lite onödigt. Har lite problem med kärvande gasvajrar...får se om jag hittar längre eller får till en annan dragning. 8)
vad e det med gasvejern??