adrian_vg skrev:Jag ser inte vad du har gjort. Du måste ha gjort ändringarna så att de smälter in mycket bra. Ny ljuddämpare?? Nytt bakdäck?
mätare,blinkers.
ser väl att gaskablarna är klara hahaha
sitter o väntar på att posten ska komma med ett paket med saker
har även byggt klart sidokåporna som ska sitta mellan tank,ram o sadel...typ..
kommer på nästa bild
adrian_vg skrev:Jag ser inte vad du har gjort. Du måste ha gjort ändringarna så att de smälter in mycket bra. Ny ljuddämpare?? Nytt bakdäck?
mätare,blinkers.
ser väl att gaskablarna är klara hahaha
sitter o väntar på att posten ska komma med ett paket med saker
har även byggt klart sidokåporna som ska sitta mellan tank,ram o sadel...typ..
kommer på nästa bild
Ah, den såg så körklar ut. Ser mycket bra ut!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tyrannosaurus skrev:Börjar se nästan klart och riktigt snyggt ut. Men en viktigare fråga... Hur går det med läkningen av axeln?
Tackar!
jo...axlen är inte så jätte bra,kan ju röra den men typ 50% kan bara lyfta den 90grade o ont.kommer nog ej bli bättre.
men så länge jag kan jobba smärtfrit o att det fungera ok i vardagen så att säga så är jag glad... kunde gått värre..
armbågen är inte häller ok.. väntar på en ny magnetkamera..
men men... snart e det jul sen väntar vi bara på värmen sen ska det köras hoj igen...
adrian_vg skrev:Jag ser inte vad du har gjort. Du måste ha gjort ändringarna så att de smälter in mycket bra. Ny ljuddämpare?? Nytt bakdäck?
mätare,blinkers.
ser väl att gaskablarna är klara hahaha
sitter o väntar på att posten ska komma med ett paket med saker
har även byggt klart sidokåporna som ska sitta mellan tank,ram o sadel...typ..
kommer på nästa bild
Lätt off-topic: Kollade på senaste bilderna igen och såg att växelpedalen har ett gummi på, medan bromspedalen har ett räfflat rör. Jag har samma sak på min. Är det standard på denna VFR? Känns lite asymmetriskt... Jag skulle ha velat ha rörlösningen på båda sidorna. Ser bättre ut.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Jag ser inte vad du har gjort. Du måste ha gjort ändringarna så att de smälter in mycket bra. Ny ljuddämpare?? Nytt bakdäck?
mätare,blinkers.
ser väl att gaskablarna är klara hahaha
sitter o väntar på att posten ska komma med ett paket med saker
har även byggt klart sidokåporna som ska sitta mellan tank,ram o sadel...typ..
kommer på nästa bild
Lätt off-topic: Kollade på senaste bilderna igen och såg att växelpedalen har ett gummi på, medan bromspedalen har ett räfflat rör. Jag har samma sak på min. Är det standard på denna VFR? Känns lite asymmetriskt... Jag skulle ha velat ha rörlösningen på båda sidorna. Ser bättre ut.
hmm det har jag ingen aning om.
Får kolla på hondacenter om dom kan kolla skisserna på den
bygget går nu vidare med en annan ägare!
eftersom att jag totalt har tappat lusten o ej orkar efter olyckan o alla turer med operationer mm så har bygget fått en ny ägare som alla här känner till
hoppas att få se den igen till träffen.
lite småbittert är det men är övertygad att den nya ägaren kommer göra ett bra jobb
Invalido skrev:bygget går nu vidare med en annan ägare!
eftersom att jag totalt har tappat lusten o ej orkar efter olyckan o alla turer med operationer mm så har bygget fått en ny ägare som alla här känner till
hoppas att få se den igen till träffen.
lite småbittert är det men är övertygad att den nya ägaren kommer göra ett bra jobb
tråden är din! var go!
Tack, ja jag skall försöka göra ett bra jobb med den. Hoppas oxå den kan följa med på träffen.
_______________________________________ VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD* CBF1000A brukshojen *SÅLD* Kör husbil numera
Har nu ändrat läge på batteriet så slangarna till bränslepumpen ligger bättre.
Börjat nysta upp kabelhärvan framtill (pust).
Säkringsdosan skall flyttas längst bak och kommer att sitta under passagerarsitsen. En del av kabelhärvan skall flyttas in under tanken.
Får göra fästen till Acewellmätaren oxå.
En fråga som dök upp är i vilket område original tankarmatur jobbar?
Acewell mätaren vill jobba med en givare som går mellan 0-100 ohm.
Nån som vet inom vilket område original jobbar??
Provkörning på väg är gjord och den funkar fint, dock gick det inte att svänga så mycket pga slangar till oljekylaren var ivägen.
Bygget är igång igen och bilder kommer så småningom.
_______________________________________ VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD* CBF1000A brukshojen *SÅLD* Kör husbil numera
Donner skrev:En fråga som dök upp är i vilket område original tankarmatur jobbar?
Acewell mätaren vill jobba med en givare som går mellan 0-100 ohm.
Nån som vet inom vilket område original jobbar??
Det brukar stå i boken. Skaffa en originalbok om du inte har det (möjligt att den finns gratis på nätet). Min erfarenhet är att Hondaboken är betydligt bättre än både Haynes och Clymer.
Tyrannosaurus skrev:Det brukar stå i boken. Skaffa en originalbok om du inte har det (möjligt att den finns gratis på nätet). Min erfarenhet är att Hondaboken är betydligt bättre än både Haynes och Clymer.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tyrannosaurus skrev:Det brukar stå i boken. Skaffa en originalbok om du inte har det (möjligt att den finns gratis på nätet). Min erfarenhet är att Hondaboken är betydligt bättre än både Haynes och Clymer.
Jag tog av tanken idag och mätte lite snabbt på givaren. Visade 69 ohm och gissar på ganska lite bensin i tanken....tja det kanske funkar, vet ju inte om det är 0 ohm med tom tank eller tvärtom. Troligen är det 0 ohm som är tom tank och 100 ohm på full tank. Ja jag skall testa att koppla in mätaren och se vad den visar.
Torsdag blir nästa meckkväll. Har inte hojen hemma så det blir lite körande för att mecka ett par timmar.
_______________________________________ VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD* CBF1000A brukshojen *SÅLD* Kör husbil numera
Donner skrev:Läste nu i manualen (tack än en gång) att full tank är 4-10 ohm och tom tank är 90-100 ohm, då får vi se hur mätaren funkar på dessa värde.
Ingen orsak. Hoppas du får igång allt snart!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Donner skrev:Har nu ändrat läge på batteriet så slangarna till bränslepumpen ligger bättre.
Börjat nysta upp kabelhärvan framtill (pust).
Säkringsdosan skall flyttas längst bak och kommer att sitta under passagerarsitsen. En del av kabelhärvan skall flyttas in under tanken.
Får göra fästen till Acewellmätaren oxå.
En fråga som dök upp är i vilket område original tankarmatur jobbar?
Acewell mätaren vill jobba med en givare som går mellan 0-100 ohm.
Nån som vet inom vilket område original jobbar??
Provkörning på väg är gjord och den funkar fint, dock gick det inte att svänga så mycket pga slangar till oljekylaren var ivägen.
Bygget är igång igen och bilder kommer så småningom.