Re: VFR 800 i ny skepnad.
Postat: lör maj 03, 2014 16:09
Beskådade hojen idag hos Nilssons. Det såg jäkligt bra ut med nya gaffeln. Kan du va nöjd med.
Klart imponerande siffra! Jag hade en helt ny CBR900RR (929kubik) som i broschyren hade 150HK med ett eftermonterat Micron titan slip-on, den bänkade jag till 107 bakhjulshästar. Hästkraftshetsen från Yamaha R1 kunde inte Honda ståta med mindre men två år senare hade 900RR vuxit till 954 kubik allt för att möta konkurrensen. Hur som helst 110HK på slangen är respektingivande och det utan tryckmatning av luft. Hade jag haft det i min VFR 800 anno 1998 hade jag aldrig gått över till en Fireblade.wargen skrev:FN va bra 110 på slangen det är grymt. kul att det funkar bra
Tack, ja den gick bra måste jag säga. Nu har hojen bytt ägare (han finns på forumet) jag saknar det fantastiska ljudet i den. Har min CBF1000 kvar men med radfyra så brölar den mestSimba2 skrev:Klart imponerande siffra! Jag hade en helt ny CBR900RR (929kubik) som i broschyren hade 150HK med ett eftermonterat Micron titan slip-on, den bänkade jag till 107 bakhjulshästar. Hästkraftshetsen från Yamaha R1 kunde inte Honda ståta med mindre men två år senare hade 900RR vuxit till 954 kubik allt för att möta konkurrensen. Hur som helst 110HK på slangen är respektingivande och det utan tryckmatning av luft. Hade jag haft det i min VFR 800 anno 1998 hade jag aldrig gått över till en Fireblade.wargen skrev:FN va bra 110 på slangen det är grymt. kul att det funkar bra
Skickat från min iPhone med Tapatalk