VFR 800 i ny skepnad.
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: VFR 800 i ny skepnad.
Beskådade hojen idag hos Nilssons. Det såg jäkligt bra ut med nya gaffeln. Kan du va nöjd med.
VFR 800 FI -99. Snabbaste färgen, röd!
ATGATT
ATGATT
Re: VFR 800 i ny skepnad.
Tack
Så det var du som parkerat sidan om?

Så det var du som parkerat sidan om?

_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
Re: VFR 800 i ny skepnad.
Bra byggt! ser ut som "min" gamla gaffel har fått ett ansiktslyft! kul Med vänlig hälsning Jonny
Re: VFR 800 i ny skepnad.
Ja det blev bra Wargen, ordentligt med skillnad i väghållning också 

_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
Re: VFR 800 i ny skepnad.
Jorå den är duktig den gaffel, nästa steg är öhlin, då jvlr..... Men snyggt byggt
Re: VFR 800 i ny skepnad.
Tack, öhlins ja
.....får nog spara ihop till en bakdämpare först 


_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
Re: VFR 800 i ny skepnad.
Klart imponerande siffra! Jag hade en helt ny CBR900RR (929kubik) som i broschyren hade 150HK med ett eftermonterat Micron titan slip-on, den bänkade jag till 107 bakhjulshästar. Hästkraftshetsen från Yamaha R1 kunde inte Honda ståta med mindre men två år senare hade 900RR vuxit till 954 kubik allt för att möta konkurrensen. Hur som helst 110HK på slangen är respektingivande och det utan tryckmatning av luft. Hade jag haft det i min VFR 800 anno 1998 hade jag aldrig gått över till en Fireblade.wargen skrev:FN va bra 110 på slangen det är grymt. kul att det funkar bra
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: VFR 800 i ny skepnad.
Tack, ja den gick bra måste jag säga. Nu har hojen bytt ägare (han finns på forumet) jag saknar det fantastiska ljudet i den. Har min CBF1000 kvar men med radfyra så brölar den mestSimba2 skrev:Klart imponerande siffra! Jag hade en helt ny CBR900RR (929kubik) som i broschyren hade 150HK med ett eftermonterat Micron titan slip-on, den bänkade jag till 107 bakhjulshästar. Hästkraftshetsen från Yamaha R1 kunde inte Honda ståta med mindre men två år senare hade 900RR vuxit till 954 kubik allt för att möta konkurrensen. Hur som helst 110HK på slangen är respektingivande och det utan tryckmatning av luft. Hade jag haft det i min VFR 800 anno 1998 hade jag aldrig gått över till en Fireblade.wargen skrev:FN va bra 110 på slangen det är grymt. kul att det funkar bra
Skickat från min iPhone med Tapatalk

150hk enl spec och 107 på slangen var inte imponerande.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera