wargen skrev:Här är tips på lager hehe ringde till VFR killarna på Honda Japan och med hjälp av dom så har jag kommit fram till att det är samma lager på alla vfr från 86 till X-runner,,,, now we talking meka på
Du måste vara bra tjenis med Honda-snubbarna!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Här skall den balanserade veven i, i och med högre varv för mer effekt måste kolvar och stakar också vara lättare därmed ombalancerad vev den till höger ser ni är avslipad och den till vänster är original
och nästa bild är ramlager från en X-runner(vfr800 motor 2012 om jag inte minns fel på årsmodellerna) och man skymtar även titanvev från HRC i bakgrunden
Tjoho motor ihop, fullpreppad motor vfr750 -86 nyrenoverad. Återstår synka kammarna blir nog nästa veckas projekt...
Vad som är gjort:
Lättat ombalancerad vev
Titan vevstakar
HRC högkompkolvar
Portad top
HRC kammaxlar
Någon sugen spekulant?
Vackert!
Klart man blir sugen, men till och med jag inser mina begränsningar ibland
Hoppas den hamnar i något vi kan följa här på forumet.
Vad tror du den lämnar för effekt?
Never ride faster than your guardian angel can fly
Effekten teoretiskt borde hamna efter injustering av insprutningen,,,120-130 hk på bakhjulet, lite till om jag lägger tid på tändinställningnen,, men jag är nöjd med 120 friska...
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
wargen skrev:Tjoho motor ihop, fullpreppad motor vfr750 -86 nyrenoverad. Återstår synka kammarna blir nog nästa veckas projekt...
Vad som är gjort:
Lättat ombalancerad vev
Titan vevstakar
HRC högkompkolvar
Portad top
HRC kammaxlar
adrian_vg skrev:Vad talar vi för priser? Är nyfiken.
... glömde att berätta att motorn är lättat från alla extra drev på kamdrivning koppling osv...snurrar mycket lättare
priset=bud.......tråkigt eller hur
Lite grann.
===
Nu så är det dags för nästa fas, motorn är ihop och det som skall ihop är insprutningen, börjar med en insprutningsbrygga till en vfr 800 -03 plockar i sär den och den är fel vinkel och insugen per topp är ca 50 mm för långt ihop och ca 1,5 mm i godset för tjocka, så lite svarv svets och ny delar får det bli i morgorn