Nej jag har lämnat in den som den är, service killarna brukar fråga om man gjort något speciellt med hojen, har förklarat för en del vad som gjorts och alla har hittills förstått att man vill ha hojen att gå så bra som möjligt.faceplant skrev:Hur gör ni som gjort Flapper och PAIR mod när ni lämnar in hojen på service?
Återställer ni till orginal, eller låter hojen vara moddad?
GUIDE: Flapper valve mod
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07
Såld:Honda VFR 800 -07
Tjena. Är ny reggad här på forumet men har tittat in här då och då under 1,5 år. Speciellt då jag köpte mig en VFR 800 -98a. Fixade även mitt mc kort i våras/försommaren så nu njuter jag när vädret tillåter skön mc-åkning på en kanon fin motorcykel =)
Iaf, läste redan i våras om de här moddarna men vågade inte testa, men nu efter funderat hela sommaren + att jag stört mig på ryckigheterna som finns original på låga varvtal så beslöt jag mig i helgen för att testa dessa två enkla ingrepp, Flapper Valve Mod samt snorkel borttagning.
Märkte med en gång att motorcykeln går mycket jämnare på låga varv, ryckigheterna var borta. Sen känns det även som den har mer drag i sig på låga varv 4000 varv ungefär. + att den låter som ett skollat troll när man gasar på, har även ett Hindle slipon.
Dock så tycker jag att jag har förlorat kraft på högre varv. Det blir inget extra ryck vid 6000 varv som det var innan. Kan det ha med att flappern inte är stängd vid 5000-5500 varv? Eller kan det vara nått annat?
Undrar också ifall motorn kan ta skada av att den får i sig för mycket luft eller nått annat som kan vara dåligt med de här moddarna?
Tack på förhand Henke
Iaf, läste redan i våras om de här moddarna men vågade inte testa, men nu efter funderat hela sommaren + att jag stört mig på ryckigheterna som finns original på låga varvtal så beslöt jag mig i helgen för att testa dessa två enkla ingrepp, Flapper Valve Mod samt snorkel borttagning.
Märkte med en gång att motorcykeln går mycket jämnare på låga varv, ryckigheterna var borta. Sen känns det även som den har mer drag i sig på låga varv 4000 varv ungefär. + att den låter som ett skollat troll när man gasar på, har även ett Hindle slipon.
Dock så tycker jag att jag har förlorat kraft på högre varv. Det blir inget extra ryck vid 6000 varv som det var innan. Kan det ha med att flappern inte är stängd vid 5000-5500 varv? Eller kan det vara nått annat?
Undrar också ifall motorn kan ta skada av att den får i sig för mycket luft eller nått annat som kan vara dåligt med de här moddarna?
Tack på förhand Henke
Att motorn får rätt mängd luft istället för att den stryps, kan bara vara positivt. Dock så är det ju så att alla motorgarantier går ut ur fönstret med dessa moddar, men å andra sidan har de ju ändå gått ut för dig för längesedan. Kör på bara!hänk3 skrev:Undrar också ifall motorn kan ta skada av att den får i sig för mycket luft eller nått annat som kan vara dåligt med de här moddarna?
Re: GUIDE: Flapper valve mod
Gjorde Pair valve (och flapper men inte snorkel...) i förra veckan och när jag kom fram luktade det bränt. Blev lite orolig så jag återställde till original. Tyvärr. Känslan med moddarna är ju helt fantastik! Har en -08´a som gått 900 mil så man vill ju inte sabba motorn direkt... Så till min fråga: Har ni någon aning om vad det kan vara som luktar bränt? Något allvarligt? Tror ni att motorn kan ta skada i det långa loppet? Och vågar man köra med moddarna gjorda fast att det luktar eller slutar detta efter ett tag?
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Re: GUIDE: Flapper valve mod
Mors!
har ingen aning om vad som luktar bränt... kan du ha lyckats lägga någon slang mot något som blir varmt?
Jag har kört med moddarna i över två år och har inte upplevt något negativt utanbara positivt
har ingen aning om vad som luktar bränt... kan du ha lyckats lägga någon slang mot något som blir varmt?
Jag har kört med moddarna i över två år och har inte upplevt något negativt utanbara positivt
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
Re: GUIDE: Flapper valve mod
Drog en tjock plastpåse runt kontakterna som jag fäste med kabelstrips. Kanske dom som luktar bränt? Ska köra Knix (Lockarp) nu på söndag och vill ju gärna ha en mjukare gas där. Ska prova modden igen och vara riktigt observant på slangarna.