Mister skrev:Gummit behövs inte. MEN! Eftermarknadsdrev som inte är Honda orginal är ofta lite smalare pga gummit saknas. Du får då kompensera med exempelvis o-ringar så att inte glapp uppstår. Du märker glappet när du monterar. Om glappet finns där så kan det orsaka skador på axeln och det kan bli dyrt,.
Jeg vil gerne udfordre dig lidt
Gummibelægningen er bare til at minimere støj fra framdrevet og har IMHO ingen praktisk betydning udover at undgå "the clicking sound"...
Tillige er kædehjulet af en svagere legering end akslen, der er hærdet
MEN det er derimod meget vigtigt, at man har rette kædespænding ellers kan det koste dyrt...
Se bare her: http://youtu.be/YSpfBvYFoek
Jens Henrik
"Uhyret" - CBR954RR3
-Hjertet banker altid for V4 VFR-Forum.dk
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tack. Får kolla när utetempen är lite drägligare och lite mindre regning.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tack Mister för tipset om o-ring. Funkade kanon.
Nu skall jag bara beställa nya skruvar till bakdrevet.
Kollade hos Lillemans men kostade ca 500 :- så får bli nätet istället.
Kan ju inte ha smutsiga/slitna skruvar till det nya fina drevet