Hej.
Kan inte annat än säga att jag starkt ogillar utrustning som inte kopplas in via tändningsbrytande krets. Förr eller senare blir det bara problem...
Tycker därför att guidens förslag är förkasstligt. Speciellt då det är så enkelt att få det på ett annat sätt.

MItt förslag: (Hänvisningar gäller direkt för årsm 90-97 motsv finns säkert på senare.)
Anslut plusmatning via säkring i säkringscentralen två alterantiv. I båda alternativ kommer matningen att brytas av tändningslåset. All förbrukare el som belysning och dyligt går via denna matning (Röd/Blå). Det som inte går via denna är tändsystem, kylfläkt, klocka.
Den andra fördelen med att koppla in här är att man är redan frame i höger sida av frontkåpan. Bara några dm från där uttaget placeras.
Alternativ 1: Anslut via säkring "B" kabel Brun/Vit avsäkrad via en 10A säkring som används till bakljus, skyltbelysning,parkering, instrumentcluster. Det finns lätt mer än hälften kvar av märkström med tanke på säkringen. (Matning in till säkrning via Röd/Blå kabel)
Alternativ 2: Sätt en ny säkring utgånde från den till förbrukarna ingånde ledningen. Kabel Röd/Blå vilken bryts av tändningsnyckel.
Jord. Kan tas via godtycklig helt Grön kabel finns lättilgänlig exempelvis vid hel/halvljus reläet.
Uttaget monteras på lämpligt ställe. Ett förslag är i någon av de små innerkåporna. Den ena används delvis för att täcka säkringar på ena sida.
Monteringstips.
Mät/anslut kontrollampa för att kontrolla att ni har tagit rätt kablar. Slå av på tänding eller dra ut säkring för att kolla att spänning finns vid rätt tillfällen.
Jag har själv kört med motsvarnade inkoppling (Alternativ 1) för att mata hantagsvärmare. Dom drar vid full effekt långt mer än en GPS.
/Johan.