Dags att kolla kopplingsbehållaren!
Den var nästan helt tom och färgen på vätskan var inte den finaste.
Nu var ju bara problemet att jag inte hade några kloka verktyg i min lilla etta på södermalm. Så var gör man då?
Jo man kollar i lådor hit och dit och försöker hitta på något. Det jag hittade var en typ tetrapack till krossade tomater och ett sugrör. Lite eltejp på detta och saken var biff!

För att nu få detta till en guide så får jag väl förklara lite bättre kanske

Detta är koppen som sitter vid kopplingshandtaget, den öppnar du genom att skruva upp dom två skruvarna som sitter på locket.

Montera sedan sugrörets böjliga sida mot luftnippeln mha tejpen. Mitt sugrör var egentligen lite för litet i diameter så där fick man vara noga med tejpen.
Fyll tetrapacken med en centimeter bromsvätska så att sugrörets andra ände precis ligger under vätskeytan, detta för att den inte ska ta in luft bakvägen.
Skruva nu upp nippeln ca ½-1 varv och tryck ner sugröret i tetrapacken. Tejpa gärna upp tetrapacken så sugröret inte åker upp ovanför vätskeytan.
Nu är det dags att börja fylla på bromsvätska uppe i behållaren samtidigt som du pumpar för fulla muggar. Är det luft i systemet kan det vara lite bökigt att få ur den, men då brukar det hjälpa om man pumpar snabbt!
Men sen nu till att det inte blir tom i koppen för då kommer den ju börja suga luft igen och det vill man inte!
Du ska nu se att det börja komma ful vätska i tetrapacket samtidigt som vätskenivån i koppen sjunker. Detta betyder att vätskan byts ut, fyll samtidigt på med mera vätska i koppen.
Jag fyllde väl koppen 3 ggr och efter det kändes det som att all vätska var utbytt. Nu skruvar du fast nippen igen men utan att ta upp sugröret från vätskeytan. När nippeln är åtskruvad är du i princip klar.
Se till att koppen är full och skruva tillbaka locket.

Tänk på att inte få bromsvätskan på lacken, den är nämligen inte alls skonsam mot lacken.
Hoppas det hjälpte någon