Jag har iofs också lossat stjärnskruvar på knasare med slagmejsel, men jag lät flotörkoppen sitta på när jag gjorde det (det kan även funka med T-handtag). Sen bytte jag alla skruvar mot rostfria insex.
Rengöring:
1. Bort med allt och ultraljudstvätta.
2. På med skiten, pissade inte soppa längre men funkade fortfarande inte.
3. Av med skiten igen och nya lågfartsmunstycken.
4. På med skiten, gick nu på tomgång men f.ö. som en påse skit.
5. Av med skiten återigen och nya flotörnålar inkl. säten.
6. På med skiten, gick bättre men inte bra
(ska tilläggas att det inte är nån lek att joddla av och på med knasarna på "Ödlan" som har ram ovanför)
7. Kör ett tag och noterar efter en stund ett svagt "tuffande" ljud från knasartrakten.
8. Fram med startgas, jodå, den varvar upp = luftläcka.
9. Dra åt insugsgummin lite = bättre, men varvar fortfarande upp. Ok, troligen nån av mikro-O-ringarna till luftskruvarna som har pajat.
10. Nya luftskruvar. Vanudå? En av luftskruvarna går inte att få ut = greppar inte i spåret.
11. Fram med ficklampa = finns ingen luftskruv
. Vafan? Den har skruvat ur sig och ramlat bort.
12. I med en av de nya luftskruvarna.
13. Går som en klocka.
14. Detta var förra året och där är vi idag om bara jag var körbar