Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#61 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Och Viffer är inte att anse som Klassiker ännu enligt dom.
https://www.gentlemansride.com/style-guide
Då får dom klara sig utan mig. :mrgreen:
Viffer borde platsa som Café Racer eller Modern Classic. Å andra sidan tillverkas ju Viffer fortfarande så det vette tusan hur classic den är, möjligen 80- och 90-talsviffrarna.

Annars får du väl krypa till korset och köpa en VF utan R, då kan du t.o.m. få kardan utan att behöva hosta för en VFR1200 :banana

Finns även en lillödla 750 (hade en sån -83:a innan jag köpte storödlan). Annars är storödlor svåra att få tag på i Svedala och Europa, men dom finns som C-version (urPowerCruiser) som ingen fattade vad man skulle ha till på den tiden och den blev följaktligen utsedd till "Årets Citron" av Bike Katalogen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#62 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Och Viffer är inte att anse som Klassiker ännu enligt dom.
https://www.gentlemansride.com/style-guide
Då får dom klara sig utan mig. :mrgreen:
Viffer borde platsa som Café Racer eller Modern Classic. Å andra sidan tillverkas ju Viffer fortfarande så det vette tusan hur classic den är, möjligen 80- och 90-talsviffrarna.

Annars får du väl krypa till korset och köpa en VF utan R, då kan du t.o.m. få kardan utan att behöva hosta för en VFR1200 :banana

Finns även en lillödla 750 (hade en sån -83:a innan jag köpte storödlan). Annars är storödlor svåra att få tag på i Svedala och Europa, men dom finns som C-version (urPowerCruiser) som ingen fattade vad man skulle ha till på den tiden och den blev följaktligen utsedd till "Årets Citron" av Bike Katalogen.
Om du blänger lite diskret på länken så finns det avbildat vilken och vilka typer av knarrar som är godkända. Viffer finns defenetivt inte med. :(
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#63 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Om du blänger lite diskret på länken så finns det avbildat vilken och vilka typer av knarrar som är godkända. Viffer finns defenetivt inte med. :(
Precis! Det är typer av knarrar, dom har inte specificerat mer är så. Det enda som inte är med är väl touring och sport. Men Viffer är ju lite svårdefinierat. Det är inte sport eller touring, möjligen sporttouring, men inte riktigt det heller. Kalla den för Café Racer och åk med om du vill vettja :lol:

Om dom skulle gnälla över att det är en fyra så kan man rätta med att det är en dubbeltwin. Sen får dom själva välja om dom ska kategorisera den som en dubbel V-Twin eller en dubbel parallelltwin. Du behöver ju inte berätta att Viffer har 180 graders vev till skillnad mot VF som har 360 grader och verkligen är en genuin dubbeltwin :lol:

Sätt inom två Ducce- eller gamla Trajjarspisar och du har i princip en VF, nja, minus oljeläckaget, otillförlitligheten osv. osv. osv. :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#64 Inlägg av vroom »

Valvaka..politikitererna kämpar för sina liv för att behålla sina uppdrag och höga arvoden. Foderluckor går på högvarv. Floskler sprids som dynga på leråker och att racka ner på motståndare samtidigt som den egna agendan framhålls verkar de flesta ledare vara bra på. Majoren och Sjösvallet är mästare på detta.

Sen ..KÖAR folk utanför vallokaler för att hålla på traditionerna att rösta på själva valdagen :huvet precis som inlämning av deklarationer denallrasistadagen..svensk tradition. IDIOTER!

Jag FÖRTIDSröstade i år. Hur gjorde Ni?
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
RhINO
Donator 2023
Inlägg: 308
Blev medlem: lör sep 10, 2016 22:14
Ort: Huddinge

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#65 Inlägg av RhINO »

Förtidsröstade också.

/R

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#66 Inlägg av Seth »

Gick uppklädd o röstade idag. var typ 5 pers i den lokalen man var skriven till.
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#67 Inlägg av blacken »

Bladade traditionellt ner till föreskriven vallokal, som man alltid har gjort. Där bidde man som vanligt antastad av "ej namngivet parti" vars valarbetare som tryckte sina valblanketter i nypan på en. Och sade "här, du ska väl rösta?" Jag lämnade artigt tillbaka hans valsedlar och svarade "Visst ska jag det, med dock inte på er" han bidde apsur :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#68 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jag brukar också rösta på valdagen om inte nåt kommer i vägen, men jag gör ingen stor grej av det och skiter högaktningsfullt i diverse antastande valarbetare som försöker trycka sitt dasspapper i näven på mig och förklarar att jag redan har de papper jag behöver.

Däremot kan jag konstatera med resultatet i hand att en stor del av svenska folket borde omyndigförklaras, sättas under förvaltare, möjligen tillhandahållas ett busskort per månad och tas ifrån sin rösträtt.

Politikerna r*vkn****r folket uppifrån och ner, berikar sig själva och sina uppdragsgivare (som inte är folket) på folkets bekostnad. Sen vart fjärde år kommer dom med fagra löften som dom bryter dagen efter valet och folk går på det varje gång. "jodå, den hääär gången talar dom sanning", my (_*_)

Så man kan verkligen fråga sig om folk är vid sina sunda vätskor när dom går på detta båg gång efter gång. Jag litar ta mig fan mer på "Ärlige Harrys begagnade bilbutik" än på dessa lurendrejare.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#69 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Jag brukar också rösta på valdagen om inte nåt kommer i vägen, men jag gör ingen stor grej av det och skiter högaktningsfullt i diverse antastande valarbetare som försöker trycka sitt dasspapper i näven på mig och förklarar att jag redan har de papper jag behöver.

Däremot kan jag konstatera med resultatet i hand att en stor del av svenska folket borde omyndigförklaras, sättas under förvaltare, möjligen tillhandahållas ett busskort per månad och tas ifrån sin rösträtt.

Politikerna r*vkn****r folket uppifrån och ner, berikar sig själva och sina uppdragsgivare (som inte är folket) på folkets bekostnad. Sen vart fjärde år kommer dom med fagra löften som dom bryter dagen efter valet och folk går på det varje gång. "jodå, den hääär gången talar dom sanning", my (_*_)

Så man kan verkligen fråga sig om folk är vid sina sunda vätskor när dom går på detta båg gång efter gång. Jag litar ta mig fan mer på "Ärlige Harrys begagnade bilbutik" än på dessa lurendrejare.
Man får den regering man förtjänar. :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#70 Inlägg av blacken »

Man får den regering man förtjänar. :roll:
Helt rätt, inget skepp är bättre än sin besättning.
skiter högaktningsfullt i diverse antastande valarbetare som försöker trycka sitt dasspapper i näven på mig och förklarar att jag redan har de papper jag behöver.
Jo gammal strategi, fast har börjat tycka det är roligare, när man får vara elak, när man är snäll. :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#71 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:
skiter högaktningsfullt i diverse antastande valarbetare som försöker trycka sitt dasspapper i näven på mig och förklarar att jag redan har de papper jag behöver.
Jo gammal strategi, fast har börjat tycka det är roligare, när man får vara elak, när man är snäll. :lol:
Filmen "Griniga gamla gubbar" kommer för mig. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#72 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:
skiter högaktningsfullt i diverse antastande valarbetare som försöker trycka sitt dasspapper i näven på mig och förklarar att jag redan har de papper jag behöver.
Jo gammal strategi, fast har börjat tycka det är roligare, när man får vara elak, när man är snäll. :lol:
Filmen "Griniga gamla gubbar" kommer för mig. ;-)
Klockren film :lol: men vad det som din motspelare hette i den nu igen? :mrgreen:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#73 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Klockren film :lol: men vad det som din motspelare hette i den nu igen?
:laugh :laugh :laugh

Touché!
Jo, jag börjar komma upp i den åldern också så jobbar och övar på att vara grinig.
Frun tycker jag är den grinigaste person nånsin som inte kommer från Närke... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#74 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Man får den regering man förtjänar. :roll:
Jo, men vi andra stackars satar då som inte har röstat på skiten? Vi får sitta och titta på medan landet sjunker. Tur att man är så gammal som man är och inte kommer undergången, men jag tycker synd om ungdomarna och nästa generation.
blacken skrev:Helt rätt, inget skepp är bättre än sin besättning.
Varför kommer jag att tänka på Titanic? :? :P
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#75 Inlägg av vroom »

Men vem styr landet egentligen? Hade vart kul att höra Jimmieboy säga; Det är ju jag som styr. Vi kommer byta ut den gamla slagdängan mot hjärnrör istället vid ensamkommmande nya lagförslag..
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Skriv svar