Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#91 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Undrar om även Lennart Matikainen åsså är en ljugande rasist?
https://www.youtube.com/watch?v=ZS9d3fntp5o
Det har jag svårt att tänka mig. Sen beror det också på hur man definierar "rasist" med tanke på att man i Sverige blir "rasist" om man sjunger nationalsången, har en tröja med ett svenskt motiv eller bär en torshammare i en kedja kring halsen.
Patentlösningen på alla problem
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#92 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Undrar om även Lennart Matikainen åsså är en ljugande rasist?
https://www.youtube.com/watch?v=ZS9d3fntp5o
Det har jag svårt att tänka mig. Sen beror det också på hur man definierar "rasist" med tanke på att man i Sverige blir "rasist" om man sjunger nationalsången, har en tröja med ett svenskt motiv eller bär en torshammare i en kedja kring halsen.
Patentlösningen på alla problem
Så det är samma för oss, som för Apollo 13. "Houston, we got a problem" :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 978
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#93 Inlägg av lappen »

blacken skrev:
Tommy Gsson skrev:Vad jag erfor när jag hade 88:an så är grundmotorn samma 86-97 så bryggorna borde kunna funka, törs däremot inte gissa på om dom passar rakt av eller om man måste byte gummi / insugsrör.
Ligger en 88:a brygga hemma och skräpar...
Tommy
Om nu fallet så är att den i stort sett passar rakt av, hur luska ut om fallet så är?
Vad talar vi för summa av rikdaleros för den?
Läst igenom hela tråden men kan inte hitta...hur gick det med detta? Passade de? :)
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#94 Inlägg av blacken »

lappen skrev:
blacken skrev:
Tommy Gsson skrev:Vad jag erfor när jag hade 88:an så är grundmotorn samma 86-97 så bryggorna borde kunna funka, törs däremot inte gissa på om dom passar rakt av eller om man måste byte gummi / insugsrör.
Ligger en 88:a brygga hemma och skräpar...
Tommy
Om nu fallet så är att den i stort sett passar rakt av, hur luska ut om fallet så är?
Vad talar vi för summa av rikdaleros för den?
Läst igenom hela tråden men kan inte hitta...hur gick det med detta? Passade de? :)
Tre saker inträffade, dels jag kalkad, dels bidde apsjuk ett tag, dels kalket slog i rejält = jag glömde bort helt i flera månader, jag skäms :oops:
Dock nya mål satta i ärendet, ska försöka ragga skjuts för att hämta, men det kan dröja till skatteåterbäringen så man kan tanka lånebil. Tro`t eller ej, är man förtidspank och har varit en vanlig knegare innan, så lever man inte fett = under existensminimum. Och som "grädde på moset" har man en katt som äter som en häst = husse apsmal o tunn..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 978
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Allmänna funderingsfrågeställnings-tråden

#95 Inlägg av lappen »

blacken skrev:Tre saker inträffade, dels jag kalkad, dels bidde apsjuk ett tag, dels kalket slog i rejält = jag glömde bort helt i flera månader, jag skäms :oops:
Dock nya mål satta i ärendet, ska försöka ragga skjuts för att hämta, men det kan dröja till skatteåterbäringen så man kan tanka lånebil. Tro`t eller ej, är man förtidspank och har varit en vanlig knegare innan, så lever man inte fett = under existensminimum. Och som "grädde på moset" har man en katt som äter som en häst = husse apsmal o tunn..
Ouch, lät inte skoj :( Är bara lite nyfniken i ärendet då jag äger en 92:a jag med.
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Skriv svar