Com Hem suger. Hade deras basutbud i många år (TV) men sedan så tog dom bort det ur utbudet (dom berömda hålen i väggen) så man bara fick 1,2,4 och kunskapskanylen. Sedan så ville dom att man beställde ett abbonemang med i stort sett samma som förut för en ca:290:- spänn i månaden.
Dum som man var så beställde man ett digitalt (HD) abonnemang (utökat givetvis) för samma månadspeng + en 1200:- pix för diverse avgifter för det. Box skulle jag inte behöva, enligt säljaren för min TV hade en godkänd kortläsare enligt honom, när han frågade vilken modell jag hade.
får hem "CA" modul och kort, sätter glad i hågen in det bums i TV:n och givetvis så finns det inga digitala kanaler att uppbringa, ringer till Com Hem och dom bara säger "det är lugnt, det måste gå ett tag innan allt kan komma igång". "Jaha", tänkte jag min dumma Fan och satte mig att vänta.
Tiden gick inga digitala program alls, Och för att gör en låååång historia kort (månader av tjafs) jag fick tag i en ansvarig som inte kunde ducka för kunderna, vid fördjupad "inspektion" av mitt "problem" så kläcker muppskallen ur sig "Jaha, du har den modellen av den TV:n, den passar inte alls till vårat nät, så den kan du inte använda dig utav" När jag så diskret och försynt jag fömäktar påpekar att deras säljare hade sagt att just den specifika modellan passade till erat nät. Varpå muppskallen tvärsäkert avvisar mig med ett "ja,ja det tror jag inte på". Och dom erbjöd sig att skicka mig en digitalbox som jag inte alls ville ha, för 1200:- spänn extra.
Blir förståeligt då "lite" upprörd och vill omedelbart avsluta mitt ekonomiska samarbete med dom, "jodå sade dom, bara att pröjsa 2400;- pix så slipper du oss"
Givetvis så kom jag med några ganska så berättigade invändningar typ "Ni har ju för den lede jädervulen sagt att min TV fungerade för er, nu så säger ni att den inte gör det, ska då jag pröjsa för erat misstag?" "Javisst tyckte dom".
Så jag är med och råmobbar ComHem för det är ett ohederligt skitföretag