Datamappar i Vista

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
burnis
Donator 2007
Inlägg: 295
Blev medlem: lör jun 03, 2006 23:25
Ort: Småland
Kontakt:

Datamappar i Vista

#1 Inlägg av burnis »

varför är en del mappar blå i vista?
och varför är det ett röd märke på dessa mappar, när man sätter in ex usb-mobil
Vista...hmm... :?
Bilagor
Skärmklip.JPG
Skärmklip.JPG (16.17 KiB) Visad 11751 gånger
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (25.44 KiB) Visad 11751 gånger
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#2 Inlägg av Conseal »

Öh .. för att Vista är en bugg.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#3 Inlägg av blacken »

Conseal skrev:Öh .. för att Vista är en bugg.
:lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Datamappar i Vista

#4 Inlägg av adrian_vg »

burnis skrev:varför är en del mappar blå i vista?
och varför är det ett röd märke på dessa mappar, när man sätter in ex usb-mobil
Vista...hmm... :?
För att de blåa foldrarna och filerna är komprimerade? Rött är skrivskyddat?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#5 Inlägg av TG »

Alla gurus på it...

jag har haft vista i över två år... haft ett enda problem under denna tid, vilket adrian avhjälpte på två minuter för ett par dagar sedan,,,,


så varför snackar ni så mycket skit om systemet???????? :wink:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#6 Inlägg av Conseal »

För att Vista bara var en ofärdig produkt för att suga ut mer pengar i väntan på Win7.
Det är ju inte första gången de sätter eget namn på en beta för att kunna sälja .. win96 blev inte helt kommersiell men det var nära.. kolla alla versioner och hur lite de skiljer så.
95,96,98,ME,XP,Vista,7 .. och vilka har varit "bra"? 95,98,XP,7 .. klar trend ;)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

Conseal skrev:Öh .. för att Vista är en bugg.
:tummenupp
Conseal skrev:För att Vista bara var en ofärdig produkt för att suga ut mer pengar i väntan på Win7.
Det är ju inte första gången de sätter eget namn på en beta för att kunna sälja .. win96 blev inte helt kommersiell men det var nära.. kolla alla versioner och hur lite de skiljer så.
95,96,98,ME,XP,Vista,7 .. och vilka har varit "bra"? 95,98,XP,7 .. klar trend ;)
Du glömde 2000 som ligger mellan 98 och ME och är det stabilaste OS som Pyttemjuk någonsin har byggt, och som det verkar någonsin kommer att bygga.
Det har förvisso en del begränsningar som t.ex. sämre hårdvarustöd än XP men det är nästan lika stabilt som en Mac :twisted: :wink:

XP bygger ju i grunden på 2000 men blev flashigare och med mer funktioner. Man kan nästan säga att XP är en mix mellan 2000 och ME men med NT bas.
Jag har kört ME och var faktiskt hyfsat nöjd med det och iaf för mig funkande det bättre än 98 under förutsättning att man stängde av lite grejer som t.ex. systemåterställaren.

Det är möjligt att 7 är bättre än Vista, men jag tänker inte röra det, för mycket skräp. Dessutom har jag också hört från andra att det är värre än Vista men utan alla varningar.
Den här är bra :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FxOIebkmrqs[/youtube]
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Dharus
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 06, 2010 11:57
Ort: Åsa - Kungsbacka

#8 Inlägg av Dharus »

Om nu microsoft OS suger så in i h*e varför använder folk det då ? måste ju finnas bättre OS som har samma funtioner ? eller ?

Har kört både Vista och w7 utan problem, stoppar man i korrekt hårdvara så blir problemen minimala.
Micke
VFR -06
Svartare än synden

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

Vill bara poängtera att det finns en speciell tråd för Windowsbashning! ;-)

I denna tråd ska vi hjälpa Burnis med hans undran!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
jeppes
Donator 2010
Inlägg: 226
Blev medlem: mån apr 07, 2008 05:47
Ort: Nässjö, Gammal Stockholmare

#10 Inlägg av jeppes »

Jag kör Win7 på¨5 olika maskiner och det e nog det bästa operativet än så länge. Det e mycket mindre prestanda krävande än Vista och går skitbra, även på lite äldre maskiner. Jag e skitnöjd. Inga buggar än så länge
*
*
*
********************************
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#11 Inlägg av Tyrannosaurus »

Dharus skrev:Om nu microsoft OS suger så in i h*e varför använder folk det då ? måste ju finnas bättre OS som har samma funtioner ? eller ?
Därför att MS har ca. 90% av marknaden och finns överallt.
Man skulle kunna jämföra Microsoft lite med Harley Davidson vars största och bästa avdelning är marknadsföring och minsta och sämsta avdelning är kvalitetskontroll :wink:

Alla vet att om man vill ha en glidare så får man bättre kvalitet, mer driftsäkerhet, snyggare detaljarbete, bättre lösningar och lägre pris om man köper en Japancustom, men ändå köper folk HD och när man talar om motorcyklar så säger folk "en Harley?" med något drömskt i blicken.
HD säljer inte motorcyklar, dom säljer en livsstil och färdiga rebellkit för gubbar som har missat ungdomen :P :lol:

Microsoft är något liknande men annorlunda. Dom har lyckats något kopiöst bra med sin marknadsföring så att PC har blivit synonymt med Microsoft och Windows trots att det finns ett antal OS "out there" som både är bättre, snabbare, mindre, snyggare, effektivare, mer kompatibla, stabilare och framför allt billigare.

Precis som det finns de som anser att HD är bäst och den enda "riktiga" motorcykeln så kommer det finnas dom som anser att Microsoft och Windows är bäst :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#12 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
Dharus skrev:Om nu microsoft OS suger så in i h*e varför använder folk det då ? måste ju finnas bättre OS som har samma funtioner ? eller ?
Därför att MS har ca. 90% av marknaden och finns överallt.
Man skulle kunna jämföra Microsoft lite med Harley Davidson vars största och bästa avdelning är marknadsföring och minsta och sämsta avdelning är kvalitetskontroll :wink:

Alla vet att om man vill ha en glidare så får man bättre kvalitet, mer driftsäkerhet, snyggare detaljarbete, bättre lösningar och lägre pris om man köper en Japancustom, men ändå köper folk HD och när man talar om motorcyklar så säger folk "en Harley?" med något drömskt i blicken.
HD säljer inte motorcyklar, dom säljer en livsstil och färdiga rebellkit för gubbar som har missat ungdomen :P :lol:

Microsoft är något liknande men annorlunda. Dom har lyckats något kopiöst bra med sin marknadsföring så att PC har blivit synonymt med Microsoft och Windows trots att det finns ett antal OS "out there" som både är bättre, snabbare, mindre, snyggare, effektivare, mer kompatibla, stabilare och framför allt billigare.

Precis som det finns de som anser att HD är bäst och den enda "riktiga" motorcykeln så kommer det finnas dom som anser att Microsoft och Windows är bäst :wink:
Djäkligt bra förklarat, huvudet på den berömda "spiken". I bägge fallen :D

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#13 Inlägg av Conseal »

Hoppsan .. glömde som sagt 2000 .. sen har jag inte sagt att alla MS OS suger .. bara de versioner som släppt i rent "sugautmerpengar" syfte. De ofärdiga med andra ord .. Vista var en ofärdig windows 7 med klara prestandaproblem och brister ... Win7 funkar ypperligt och jag kommer installera det så snart jag har en extra HD :)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#14 Inlägg av Sälle »

Conseal skrev:Hoppsan .. glömde som sagt 2000 .. sen har jag inte sagt att alla MS OS suger .. bara de versioner som släppt i rent "sugautmerpengar" syfte. De ofärdiga med andra ord .. Vista var en ofärdig windows 7 med klara prestandaproblem och brister ... Win7 funkar ypperligt och jag kommer installera det så snart jag har en extra HD :)
Nej, du gjode rätt i att hoppa över win2000 eftersom det var en efterföljare av Win NT och den var aldrig menad att säljs till privatpersoner för installation på pc maskiner.

Jag har precis köpt (ytterligare) en laptop och den är installerad med Win7, och hittils är jag väldigt nöjd med den. Operativsystemet känns väldigt snabbt och man behöver inte starta om den hela tiden för att den blir slö (stänger normalt aldrig av mina datorer).
VFR 800Fi -98 Krockad och inlöst
VFR 800 Vtec -06

Användarvisningsbild
Dharus
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 06, 2010 11:57
Ort: Åsa - Kungsbacka

#15 Inlägg av Dharus »

Tyrannosaurus skrev: Precis som det finns de som anser att HD är bäst och den enda "riktiga" motorcykeln så kommer det finnas dom som anser att Microsoft och Windows är bäst :wink:
Precis, för "normal" svensson utan kunskaper är MS det bästa operativet, för företag..tja antingen lägger man pengar på licenser eller så lägger man dom på konsult kostander. Att det finns linux distar som är stabilare och säkert kanonbra det betvivlar jag inte, men tänk om dom kunde göra ett försök att göra en dist som på ett bra sätt kunde tillföra den konkurens som marknaden behöver istället för att bygga samma låda med olika färger.
Micke
VFR -06
Svartare än synden

Skriv svar