"Idag är en bra dag"
Moderator: adrian_vg
- Brother Wolf
- Donator 2009
- Inlägg: 723
- Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
- Ort: Stockholm
Re: "Idag är en bra dag"
Jag kommer aldrig vinna på lotto då all min tur går åt genom min MC-åkning
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
Re: "Idag är en bra dag"
Aha, är det därför det kallas "en MC tur?"Brother Wolf skrev:Jag kommer aldrig vinna på lotto då all min tur går åt genom min MC-åkning
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: "Idag är en bra dag"
Redan gjort åt allt på gårdagens grillning och dagens trädgårdsgrejor. Easy come, easy go...Brother Wolf skrev:Nice Adrian, hur många öl blir det, låt se: 1000/45 = 22,2 = 22 öl + jordnötter
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: "Idag är en bra dag"
Fan vad stolt jag är över mig själv och samtidigt hatar jag mig själv för att det verkar som om jag alltid måste göra minst ett fel när jag gör ett rätt.
Hojen blöddrade, gick illa och ville inte hålla tomgång efter att jag hade gjort ren förgasarna men inte bytt lågfartsmunstycken trots att jag inte tyckte dom såg bra ut.
Jaja, av med förgasarna igen och byta dessa lågfartsmunstycken "from hell". Meckningen gick som en dans. Från helt ihopmonterat till helt ihopmonterat med tank, kåpa och allt tog fem timmar, allt flöt och livet lekte. Sen har jag inte kört förrän idag eftersom det var piss, piss och mera piss.
Men idag sken solen och Spohlman (nä just, han har gått i pension) lovade uppehåll.
Så ut med åbäket och starta. "Wrooom, pang, muller, muller" jo fan nu går han fint på tomgång. Åså iväg, "blödder, blödder, braaaaap!" Det släpper nog för den har ju sotat när munstyckena inte har varit ok.
Tänkte åka och köpa nya hojkläder (tyg) norr om stan, kommer till Rissne och "tralalalala, regnet det bara öser ner, och jag är så blöt om både skor och... NEEEJ!"
Tvärvänder... Jävla Spohlman! (som har gått i pension)
Men trots några gasningar så fortsätter "ödlan" att blöddra på låg- och mellanvarv, men går nu snällt på tomgång vilket den inte gjorde tidigare. Vafan är det nu då? Börjar misstänka att flotörnålarna läcker lite och att den alltså surar lite på lågvarv.
Åkte till klubben (söder om stan regnade det inte) och snackade lite med polarna. Jodå, läcker nålarna så är ett tydligt symptom att det blöddrar på lågvarv och "it makes sens" för pumpen stannar ju inte helt när jag fyller upp förgasarna som den brukar göra annars.
Så... Bara att riva igen och byta dom förbannande jävla skitnålar... I HELVETE HELLER!!!
Nu river jag inte mer den här säsongen, det blir vinterjobb! Men varför i helvetes jävlar bytte jag inte dessa förbannade jävla runknålar när jag ändå hade skiten isär???
*stön stånk* Ja jag får gå igenom den i vinter, den går ju bra bara jag inte fjöskör ("jo du förstår konstapeln, jag måste gasa annars blöddrar den"). Då ska jag samtidigt fixa allt annat, byta alla oljor, fixa underkåpan, lämna in Öhlinaren så dom får lufta förspännaren mm.
Åså måste jag kolla ett mysterium. Jag hittar emellanåt en liten liten pöl med grön vätska på blocket under förgasarna, vafan kan det vara? Nej det kan inte vara glykol, för jag kör på röd glykol och dessutom blir glykol vitt och torrt när det möter en varm öppen yta. Soppa kanske? Eftersom flotörnålarna läcker lite så kan den ju flöda över, men det blir ju inte mycket eftersom soppapumpen är styrd av motorvarvet. Men soppan är väl inte klargrön? Eller blir den det när den träffar ett svart motorblock?
Så är det en bra dag eller hatar jag den?
Jag vet inte. Mecket gick bra, hojen går bra men inte riktigt så jag får väl citera mitt favvohatobjekt, Mona Musl... Stal... Sahlin: "Jag är stolt med inte nöjd"
Hojen blöddrade, gick illa och ville inte hålla tomgång efter att jag hade gjort ren förgasarna men inte bytt lågfartsmunstycken trots att jag inte tyckte dom såg bra ut.
Jaja, av med förgasarna igen och byta dessa lågfartsmunstycken "from hell". Meckningen gick som en dans. Från helt ihopmonterat till helt ihopmonterat med tank, kåpa och allt tog fem timmar, allt flöt och livet lekte. Sen har jag inte kört förrän idag eftersom det var piss, piss och mera piss.
Men idag sken solen och Spohlman (nä just, han har gått i pension) lovade uppehåll.
Så ut med åbäket och starta. "Wrooom, pang, muller, muller" jo fan nu går han fint på tomgång. Åså iväg, "blödder, blödder, braaaaap!" Det släpper nog för den har ju sotat när munstyckena inte har varit ok.
Tänkte åka och köpa nya hojkläder (tyg) norr om stan, kommer till Rissne och "tralalalala, regnet det bara öser ner, och jag är så blöt om både skor och... NEEEJ!"
Tvärvänder... Jävla Spohlman! (som har gått i pension)
Men trots några gasningar så fortsätter "ödlan" att blöddra på låg- och mellanvarv, men går nu snällt på tomgång vilket den inte gjorde tidigare. Vafan är det nu då? Börjar misstänka att flotörnålarna läcker lite och att den alltså surar lite på lågvarv.
Åkte till klubben (söder om stan regnade det inte) och snackade lite med polarna. Jodå, läcker nålarna så är ett tydligt symptom att det blöddrar på lågvarv och "it makes sens" för pumpen stannar ju inte helt när jag fyller upp förgasarna som den brukar göra annars.
Så... Bara att riva igen och byta dom förbannande jävla skitnålar... I HELVETE HELLER!!!
Nu river jag inte mer den här säsongen, det blir vinterjobb! Men varför i helvetes jävlar bytte jag inte dessa förbannade jävla runknålar när jag ändå hade skiten isär???
*stön stånk* Ja jag får gå igenom den i vinter, den går ju bra bara jag inte fjöskör ("jo du förstår konstapeln, jag måste gasa annars blöddrar den"). Då ska jag samtidigt fixa allt annat, byta alla oljor, fixa underkåpan, lämna in Öhlinaren så dom får lufta förspännaren mm.
Åså måste jag kolla ett mysterium. Jag hittar emellanåt en liten liten pöl med grön vätska på blocket under förgasarna, vafan kan det vara? Nej det kan inte vara glykol, för jag kör på röd glykol och dessutom blir glykol vitt och torrt när det möter en varm öppen yta. Soppa kanske? Eftersom flotörnålarna läcker lite så kan den ju flöda över, men det blir ju inte mycket eftersom soppapumpen är styrd av motorvarvet. Men soppan är väl inte klargrön? Eller blir den det när den träffar ett svart motorblock?
Så är det en bra dag eller hatar jag den?
Jag vet inte. Mecket gick bra, hojen går bra men inte riktigt så jag får väl citera mitt favvohatobjekt, Mona Musl... Stal... Sahlin: "Jag är stolt med inte nöjd"
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: "Idag är en bra dag"
sorry, men kan inte låta bli Det gröna kan ju vara nå`t som finns i nyare sopporna och som har dunstat fram av motorvärmen. Hade faktiskt något liknande för på en Granada jag hade på 70 talet, bilskrället gick illa, grinig att starta, blöddrade osv,osv.
När jag tog isär knasaren så på botten utav flottörhuset var det en ljus/mörkgrön "geggaslime" liknande substans som täppte till i munstyckena. Det kom tillbaka efter rengöring ett par gånger. Vid konsultation av av det lokala "grapevinet" så fick man upplysningen att om bilen hade stått ett längre tag med lite sås i, så kunde någon sorts tillsats i bränslet ha "fällts ut" i såsen. Kanske kan vara liknande du har...
När jag tog isär knasaren så på botten utav flottörhuset var det en ljus/mörkgrön "geggaslime" liknande substans som täppte till i munstyckena. Det kom tillbaka efter rengöring ett par gånger. Vid konsultation av av det lokala "grapevinet" så fick man upplysningen att om bilen hade stått ett längre tag med lite sås i, så kunde någon sorts tillsats i bränslet ha "fällts ut" i såsen. Kanske kan vara liknande du har...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: "Idag är en bra dag"
Hmm... Ingen som nämnt något som kallas för "insprutning" för dig Tyrannosaurus? Inga nålar.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: "Idag är en bra dag"
Jodå och Honda V4 gurun i Staterna, Dave Dodge, har arbetat fram ett insprutningssystem till dessa hojar. Men det är "mucho dileros" och jag är inte säker på att jag är beredd att kosta på "ödlan" så mycket mer, det börjar räcka nu.adrian_vg skrev:Hmm... Ingen som nämnt något som kallas för "insprutning" för dig Tyrannosaurus? Inga nålar.
Skulle jag räkna ihop allt jag har kostat på den här hojen genom åren med bl.a. specialkåpa, specialavgassystem, specialÖhlinare osv. så skulle jag bli mörkrädd och hade förmodligen kunnat få en VFR1200 för dom pengarna och jag känner inte för att bli deprimerad just nu, dessutom älskar jag den här hojen, måste tro på den, måste tro på det, måste tro på det.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: "Idag är en bra dag"
Nå, det är en filosofisk inställning och val man gör om man väljer - eller inte - att byta bort hojen till förmån för en som kräver mindre underhåll.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: "Idag är en bra dag"
Ahhm, och det har väl inget som kallas för "spridare" som slits och lunchar med jämna mellanrum säg? Eller sensorer som spökar och är "smått" skitdyra att byta? eller högtryckspumpar med en begränsad livslängd? Nääee du, en knasare är betydligt enklare och billigare att underhålla + dom låter manligare..adrian_vg skrev:Hmm... Ingen som nämnt något som kallas för "insprutning" för dig Tyrannosaurus? Inga nålar.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: "Idag är en bra dag"
Mjaa en sanning med en stor modifikation, för ägaren är det mindre underhåll men den är lika serviceberoende som allting annat som snurrar och låter. Bara det att modernt krafs måste man lämna in för det minsta småfel med en ohemul kostnad kopplad till det sk : Serviceoberoendet". Så man har helt enkelt bara "flyttat" "serviceoberoendet" ifrån ägaren till verkstaden, annars så är det samma skit rakt igenom.adrian_vg skrev:Nå, det är en filosofisk inställning och val man gör om man väljer - eller inte - att byta bort hojen till förmån för en som kräver mindre underhåll.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: "Idag är en bra dag"
Jo precis, men fördelen är väl att man sällan behöver riva spjällhusen för att göra nåt utan bara mappar.blacken skrev:Ahhm, och det har väl inget som kallas för "spridare" som slits och lunchar med jämna mellanrum säg? Eller sensorer som spökar och är "smått" skitdyra att byta? eller högtryckspumpar med en begränsad livslängd? Nääee du, en knasare är betydligt enklare och billigare att underhålla + dom låter manligare..adrian_vg skrev:Hmm... Ingen som nämnt något som kallas för "insprutning" för dig Tyrannosaurus? Inga nålar.
Vad som låter manligare med knasare vet jag inte, det kanske är mer "BÖÖÖP" i dom så länge man inte har Mikuni Flatslide som klapprar och det är inte ett dugg manligt utan låter bara trasigt. Förutom Dave Dodges sprut så finns det iofs även ett set Kehin CR Downdraft som passar och som skulle vara väldigt manligt att ha på hojen, kolla här http://www.improvelife.info/v65/tests/drool.htm#5 . Men dom är inte heller helt gratis
(scrolla upp lite på sidan så finns det ännu mer godis)
Inte bara det. Den kräver inte speciellt mycket underhåll, har inte gjort det och hade inte heller gjort det om jag inte bara hade ställt och glömt den för typ 2½ år sen.blacken skrev:Mjaa en sanning med en stor modifikation, för ägaren är det mindre underhåll men den är lika serviceberoende som allting annat som snurrar och låter. Bara det att modernt krafs måste man lämna in för det minsta småfel med en ohemul kostnad kopplad till det sk : Serviceoberoendet". Så man har helt enkelt bara "flyttat" "serviceoberoendet" ifrån ägaren till verkstaden, annars så är det samma skit rakt igenom.adrian_vg skrev:Nå, det är en filosofisk inställning och val man gör om man väljer - eller inte - att byta bort hojen till förmån för en som kräver mindre underhåll.
När jag nu har tagit tag i grejerna så har jag av nån jävla orsak bara gjort en sak i taget. Om jag hade gjort ren förgasarna OCH bytt lågfartsmunstycken OCH bytt flotörnålar samtidigt så hade jag sluppit det här. Förgasarna har aldrig strulat på den här hojen förutom när den var helt ny eftersom den hade stått i nått jävla lager i Staterna i två år - men då var det oljegägga i dom, inte skit, åså hade gummina torkat och spruckit. Det enda jag har gjort med förgasarna tidigare förutom synkning, som även behövs när man har sprut så fort man har mer än ett spjällhus, är ombestyckning, Dynojet och årlig rengöring av luftfiltret.
Sen har jag haft lite annat strul med mina egna ombyggnader, men det är inte hojens fel. Åså kammarna förstås, men det hade egentligen inte behövts, men jag var så jävla kåt på att få trimkammar och portade toppar vilket förutom ökad effekt sänkte soppaförbrukningen med ca. 3 dl/mil.
Sen har den här hojen fått nåt som är svårslaget i sin klass. Den var ju fulleffekt och inte strypt som många prestandahojar på 80-talet så den hamnade i försäkringsklass 7 , men fr.o.m. i år har den hamnat i försäkringsklass veteran á 620 kr för helförsäkring/år
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: "Idag är en bra dag"
Spridare slits, och även spjällhusens lagringar lunchar lika ofta som på knasare. Knasare är mera analoga än sprut och har mera "själ" i sig och har mera "personlighet" i stället för ett digitalt ryck i funktionen.Tyrannosaurus skrev:Jo precis, men fördelen är väl att man sällan behöver riva spjällhusen för att göra nåt utan bara mappar.blacken skrev:Ahhm, och det har väl inget som kallas för "spridare" som slits och lunchar med jämna mellanrum säg? Eller sensorer som spökar och är "smått" skitdyra att byta? eller högtryckspumpar med en begränsad livslängd? Nääee du, en knasare är betydligt enklare och billigare att underhålla + dom låter manligare..adrian_vg skrev:Hmm... Ingen som nämnt något som kallas för "insprutning" för dig Tyrannosaurus? Inga nålar.
Vad som låter manligare med knasare vet jag inte, det kanske är mer "BÖÖÖP" i dom så länge man inte har Mikuni Flatslide som klapprar och det är inte ett dugg manligt utan låter bara trasigt. Förutom Dave Dodges sprut så finns det iofs även ett set Kehin CR Downdraft som passar och som skulle vara väldigt manligt att ha på hojen, kolla här http://www.improvelife.info/v65/tests/drool.htm#5 . Men dom är inte heller helt gratis
(scrolla upp lite på sidan så finns det ännu mer godis)
Inte bara det. Den kräver inte speciellt mycket underhåll, har inte gjort det och hade inte heller gjort det om jag inte bara hade ställt och glömt den för typ 2½ år sen.blacken skrev:Mjaa en sanning med en stor modifikation, för ägaren är det mindre underhåll men den är lika serviceberoende som allting annat som snurrar och låter. Bara det att modernt krafs måste man lämna in för det minsta småfel med en ohemul kostnad kopplad till det sk : Serviceoberoendet". Så man har helt enkelt bara "flyttat" "serviceoberoendet" ifrån ägaren till verkstaden, annars så är det samma skit rakt igenom.adrian_vg skrev:Nå, det är en filosofisk inställning och val man gör om man väljer - eller inte - att byta bort hojen till förmån för en som kräver mindre underhåll.
När jag nu har tagit tag i grejerna så har jag av nån jävla orsak bara gjort en sak i taget. Om jag hade gjort ren förgasarna OCH bytt lågfartsmunstycken OCH bytt flotörnålar samtidigt så hade jag sluppit det här. Förgasarna har aldrig strulat på den här hojen förutom när den var helt ny eftersom den hade stått i nått jävla lager i Staterna i två år - men då var det oljegägga i dom, inte skit, åså hade gummina torkat och spruckit. Det enda jag har gjort med förgasarna tidigare förutom synkning, som även behövs när man har sprut så fort man har mer än ett spjällhus, är ombestyckning, Dynojet och årlig rengöring av luftfiltret.
Sen har jag haft lite annat strul med mina egna ombyggnader, men det är inte hojens fel. Åså kammarna förstås, men det hade egentligen inte behövts, men jag var så jävla kåt på att få trimkammar och portade toppar vilket förutom ökad effekt sänkte soppaförbrukningen med ca. 3 dl/mil.
Sen har den här hojen fått nåt som är svårslaget i sin klass. Den var ju fulleffekt och inte strypt som många prestandahojar på 80-talet så den hamnade i försäkringsklass 7 , men fr.o.m. i år har den hamnat i försäkringsklass veteran á 620 kr för helförsäkring/år
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: "Idag är en bra dag"
Bakåtsträvare finns det gott om.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: "Idag är en bra dag"
Du är bara grönis över att du inte klykar en knasareadrian_vg skrev:Bakåtsträvare finns det gott om.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02